به گزارش مهر، رستم قاسمی در جمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان ایلام اظهار کرد: به گفته حضرت امام (ره) ما می‌توانیم و اکنون به کمک نیروهای انقلاب توانستیم خط شکن ناباوری در کشور باشیم.

وی افزود: در حوزه‌های مختلفی همچون سد سازی، نفت، بنادر بزرگ، آزادراه‌ها و… توانستیم خط شکنی کنیم و پس از آن کسی نتوانست بگوید ما در این حوزه‌ها ناتوانیم.

معاون اقتصادی سپاه قدس و وزیر سابق نفت با بیان اینکه اصلی‌ترین ریل اقتصادی ایران ریل نفتی است، گفت: وزارت نفت در آن زمان بسیار وابستگی به شرکت‌های خارجی داشت، بسیاری از سرویس‌های حفاری در اختیار خارجی‌ها بود و بخش بسیاری از بنزین نیز وارد می‌شد اما با تمامی این وابستگی‌ها به یکباره قطع شد.

وی ادامه داد: دشمن کارهای زیادی از جمله تحریم و جنگ اقتصادی را آغاز کرد و به قول خودشان منتظر فلج شدن انقلاب بودند.

سردار قاسمی گفت: طبق اسناد موجود، بالاترین توسعه در صنعت نفت کشور، در دوره تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و آمریکا در سال‌های ۹۰ و ۹۱ است، در آن مقطع ۱۷ فاز پارس جنوبی افتتاح و همزمان توسعه پالایشگاه‌های کل کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: نیروهای انقلاب توانستند وابستگی را از خارجی‌ها قطع کنند و روی پای خود به بهترین نحو بایستند، اگر ما تفکر ایستادگی شهید سلیمانی را جایگزین وادادگی می‌کردیم، امروز شرایط کشور فاجعه بار بود.

سردار قاسمی اظهار کرد: ما امروز نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم، او توانست با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها در ایران و عراق، محور وحدت همه شود، نباید برخی‌ها در درب‌های بسته تصمیم گیرند، باید به کشور نگاه کنند و همانند شهید سلیمانی حرف را کنار بگذاریم و عمل کنند.

معاون اقتصادی سپاه قدس و وزیر سابق نفت گفت: کشور نیازمند تفکری است که بتواند اختلافات را کنار بگذارد و مردم را نیز هم محور کند، اگر می‌خواهیم به هدفی بزرگ برسیم باید سراغ مردم برویم و گزینه روی میز ما باید مردم باشد.

وی ادامه داد: با اعتقاد و شناخت می‌گویم که ساختن کشور سخت اما شدنی است، برنامه و سند در کشور بسیار است، اما چقدر از آن را توانسته‌ایم اجرا کنیم تا معیشت مردم اصلاح شود.

سردار قاسمی تصریح کرد: امروز نوایی به گوش می‌رسد که در حال تشکیل دو قطبی مذاکره و مقابله هستند؛ روشی که برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است؛ بایستی تلاش شود دو قطبی معیشت و فقر شکل بگیرد و دو قطبی مذاکره و مبادله فقط برای مذاکره است؛ دو قطبی کارآمدی و ناکارآمدی نتیجه امروز اقتصاد ایران است