منطقه ماسور خرم‌آباد به عنوان پایلوت طرح همبستگی انتخاب شد


منطقه ماسور خرم‌آباد به عنوان پایلوت طرح همبستگی انتخاب شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به انتخاب منطقه ماسور خرم‌آباد به عنوان پایلوت طرح همبستگی گفت: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت همبستگی بین‌ طوایف و منتفذین در راستای رفع مشکلات محرومان و مستضعفان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد لرستان، محمدی فارسانی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، افزود: مردم، در صورتی که ساختاری برای آنها تعریف شود بهتر از ما می توانند در شناسایی، تدبیر، اجرای برنامه ها، و رفع مشکل محرومان گام بردارند.

‌محمدی فارسانی با اشاره به زندگی طایفه ای و نقش بزرگان طایفه در بعضی مناطق از جمله ماسور،‌ گفت: بزرگان مرجعی برای افراد قبیله ومحله در مباحث مختلف همچون ازدواج،‌ زندان، ‌گیر و گرفتاری هستند که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: هدف این است از طریق همبستگی بین‌طوایف و منتفذین در راستای رفع مشکلات محرومان و مستضعفین گامی‌برداشته شود.

مدیرکل کمیته‌امداد لرستان با اشاره به اینکه مجموعه امداد سالهاست از منظر واگذاری امور به مردم از طریق مراکز نیکوکاری به افراد کمک‌می‌کند گفت: منطقه مورد نظر یعنی ماسور حدود ۲ هزار و ۷۲۰ خانوار دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ خانوار از خدمات امداد بهره مند می شوند.

وی اعلام‌کرد: جمعیت منطقه مورد نظر ۱۰ هزار و ۱۶ نفر است که تعدادی از آنها جز موارد طلاق ها، فوتی ها، هستند.

محمدی فارسانی گفت: همچنین دو مرکز نیکوکاری،‌یک‌مرکز خیریه، دفتر تسهیل گری در ماسور وجود دارد و ‌۱۰‌مدرسه با جمعیت یک هزار و ۳۵۴ دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان