کتاب «خون بس» اثر خانم زلیخا رخشانی در چابهار رونمایی شد


کتاب «خون بس» اثر خانم زلیخا رخشانی در چابهار رونمایی شد

چابهار- ایرنا- مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «خون بس» نوشته زلیخا رخشانی با حضور هنرمندان و مسوولان در کتابخانه ساحل چابهار برگزار شد.

زیبا مهدی زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید همه اقشار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

کارشناس تامین منابع اداره کل کتابخانه های سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: یکی از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه های این استان حمایت از نویسندگان بومی است که آثار نویسندگان را خریداری و جهت استفاده عموم در اختیار کتابخانه های عمومی کشور قرار می دهد.

محسن سنچولی پردل افزود: نویسندگی یک کار فرهنگی و ارزشمند است که می تواند حرف های زیادی برای گفتن را در قالب مکتوب و مشخصا کتاب به جامعه عرضه کند.

وی ادامه داد: در بحث نویسندگی استعدادهای فراوانی وجود دارد که به موضوعات و محتوای بومی تمرکز دارند.

کارشناس تامین منابع اداره کل کتابخانه های سیستان و بلوچستان گفت: کتاب «خون بس» روایت داستان و یا سرگدشت پنج زن این استان است که روایت های ناگفته زنان این منطقه را روایت می کند.

نویسنده کتاب «خون بس» نیز اظهارداشت: ما در جامعه محلی خودمان بانوان توانمند در حوزه نویسندگی داریم اما مشکلی اصلی که در این مورد داریم این است که این استعدادها شکوفا نمی شوند.

زلیخا رخشانی افزود: نقش من در کتاب «خون بس» یک راویی است، چرا که در موضوع این کتاب نویسندگان ماهرتر نیز می توانند دست به قلم شوند و شنیده ها و داستان های زندگی خود و گذشتگانشان را به صورت کتاب منتشر کنند.

سه نفر از نویسندگان استانی کتاب «خون بس» را مورد نقد و بررسی قرار دادند و در پایان هم با حضور مسوولان فرهنگی شهرستان چابهار از این کتاب رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام