نشانه‌هایی از افزایش بیماران تنفسی در خراسان جنوبی دیده می‌شود


نشانه‌هایی از افزایش بیماران تنفسی در خراسان جنوبی دیده می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون شرایط استان نسبتا خوب و آرام است البته نشانه‌هایی از افزایش بیماران تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها ملاحظه می‌شود که امیدواریم موقت و گذرا باشد.

محمد دهقانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده سه شهید مدافع سلامت خراسان جنوبی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: تداوم وضعیت موجود مستلزم این است که هم استانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از مسافرت را رعایت کنند و اگر این همراهی‌ها ادامه داشته باشد، پیک بعدی را نخواهیم داشت در غیر این صورت ممکن است پیک چهارم بسیار سخت گریبان ما را بگیرد و دامنگیر استان شود که امیدوارم این اتفاق نیفتد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه پیک سخت و سهمگین سوم با تلاش‌های زیاد مدافعان سلامت و همراهی‌های مردم شکسته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آبان و آذر بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم که در ذهن همه مردم بخصوص تلاشگران حوزه سلامت و مدیران استان باقی خواهد ماند.

وی افزود: تفاوت اکنون با زمان جنگ تحمیلی این است که ما دشمنان را نمی‌بینیم و نمی‌دانیم از چه جبهه‌ای قرار است به ما حمله شود.

وی گفت: از طرفی نیروهای دوران دفاع مقدس وارد عرصه می‌شدند و بعد از چند ماه دوباره تجدید قوا می‌کردند اما در یک سال گذشته کادر تخصصی حوزه سلامت به دلیل نداشتن جایگزین شبانه‌روز درگیر بودند و از خانواده، جسم و آرامش خود مایه گذاشتند تا توانستند در کنار مردم و همه ارکان نظام جمهوی اسلامی که پای کار آمدند، این موفقیت را رقم بزنند.

دهقانی گفت: در شرایطی با ویروس کرونا مقابله می‌کنیم که سنگین‌ترین تحریم‌های ظالمانه در تاریخ انقلاب اسلامی در این مدت به ما تحمیل شده و نه تنها در اقلام معمولی بلکه اقلام بهداشتی، درمانی و دارویی کشور را هم تحریم کردند که این کار را بسیار سخت‌تر کرد.

وی اظهار داشت: همراهی و دعای خیر مردم باعث شد این افتحار رقم بخورد که با وجود همه پیش بینی‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی معتبر در مورد تمام دنیا انجام دادند و آن پیش بینی‌ها در کشورهای توسعه یافته اروپایی به وقوع پیوسته، بالای چهار هزار فوتی در آمریکا و بالای هزار فوتی در خیلی از کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد ولی در مورد جمهوری اسلامی ایران این اتفاق نیفتاد و این باعث افتخار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همراهی خوب مردم که پای کار آمدند باعث شکستن پیک‌های بیماری شد و این همراهی و موفقیت در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد همچنین با جانفشانی و ایثارگری مدافعان سلامت، افتخاری در جمهوری اسلامی ایران افتخاری رقم خورد که سال‌های سال در یاد و خاطره مردم خواهد ماند.

وی گفت: در خراسان جنوبی هم سه شهید مدافع سلامت تقدیم این راه شدند و امروز در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلسه‌ای برگزار شد تا از زحمات و تلاش‌های همه مدافعان سلامت در خراسان جنوبی به ویژه خانواده شهدای مدافع سلامت، تقدیر و تشکر کنیم.

دهقانی ادامه داد: آنچه در جمهوری اسلامی روی داد، افتخارآمیز بود زیرا بسیاری از کشورهای مدعی و توسعه یافته دنیا که خود را رتبه اول می‌دانستند زیر بار این بیماری کمر خم کردند و شاهد آمارهای بسیار تکان دهنده ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در این کشورها هستیم اما در ایران برخلاف نظر موسسات بین‌المللی که فوتی روزانه بیشتر از هزار نفر را پیش بینی کرده بودند این اتفاق نیفتاد و همه اینها مرهون تلاش‌ها و همت ارزشمند مدافعان سلامت است که در یک جنگ نابرابر و به گونه‌ای سخت‌تر از جنگ تحمیلی ایستادند.

وی گفت: امروز (پنجشنبه) به کمترین میزان بیماران بستری و مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند رسیدیم که امیدواریم با دعای کارکنان حوزه بهداشت و درمان و با همکاری شما مردم شاهد پیک‌های بعدی نباشیم و سختی‌های بعدی که واقعا نگران کننده است، در استان و کشور اتفاق نیفتد.

در این مراسم از مقام شامخ سه شهید مدافع سلامت استان "منصوره حسینی" بهورز روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، "کاظم احمدی" از نیروهای کادر بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی شهرستان طبس و دکتر سید "مرتضی وجدان" مدیرکل فقید بیمه سلامت خراسان رضوی تجلیل شد.

همچنین لوح سپاس از سوی استاندار خراسان جنوبی و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خانواده‌های گرانقدر شهدای مدافع سلامت استان اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403