خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N95 در اصفهان بهره‌برداری شد


خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N95 در اصفهان بهره‌برداری شد

اصفهان - ایرنا - خط پیشرفته و تمام اتوماتیک تولید ماسک‌ پزشکی N95 روز پنجشنبه در اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با بهره برداری از این خط علاوه بر ایجاد امکان تولید روزانه بیش از ۲۵ هزار ماسک‌ ۶ لایه و هفت لایه بیمارستانی، زمینه برای تولید انبوه و صادرات این فناوری فراهم شده است.

این خط تولید توسط محققان و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی صنایع طراحی و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان ساخته شده است.

مجری طرح خط تولید ماسک در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف تولید این دانشگاه، امکان اضافه کردن یک لایه با پوشش نانو بین ماسک را فراهم کرد تا ماسکی با کیفیت بهتر از N۹۵ داشته باشیم.

علیرضا فدایی افزود: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک های N۹۵ با بیش از ۲ هزار قطعه از ۱۰ بخش مختلف از جمله مکانیزم‌ رول باز کن، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از فناوری های به کار رفته در این دستگاه از داخل کشور است، تاکید کرد: همه مراحل طراحی و ساخت قطعات در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال قرارداد با صنعت در ۱۱۸ طرح کلان و کاربردی، جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با فناوری های روز را نشان می دهد.

سید مهدی ابطحی با اشاره به دستاوردهای فناورانه این دانشگاه در زمینه های مختلف مانند تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و نفت، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان مرجع فنی و مهندسی ساخت رادارهای هواپیمای مسافربری برای شرکت هواپیمایی ایران و فرودگاه مهرآباد است.

استاندار اصفهان نیز پیش از این گفت: دستگاه تولیدی ماسک این استان آماده ارائه به سایر استان‌های کشور است. عباس رضایی افزود: سازندگان و تولیدکنندگان این استان با شروع همه گیری بیماری کووید ١٩ فعالیت چندبرابری آغاز کردند و ظرفیت تولید مواد بهداشتی و حتی دستگاه های ساخت آن چند برابر بیشتر شده است.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، فقط ۳۵ هزار عدد ماسک روزانه در استان اصفهان تولید می‌شد اما اکنون این رقم به ۶ میلیون رسیده است.

تا کنون بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۵۸ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان