شهادت، بیمه نامه اسلام و انقلاب است


شهادت، بیمه نامه اسلام و انقلاب است

استاندار خراسان جنوبی، شهادت را بیمه نامه اسلام و انقلاب خواند و گفت: شهدا بزرگترین ناظران بر عملکرد ما در راستای انجام وظیفه هستند لذا باید در راه خدمت در این دنیای پر از بحران از آنان تأسی بجوییم.

حمید ملانوری، امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن در مراسم "مهمانی لاله‌ها" که همزمان با پنجمین روز دهه فجر در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، افزود: ما معتقدیم شهدا زنده‌اند و بزرگترین دستگاه نظارتی هستند.

به گزارش ایسنا، وی شهادت را بیمه نامه اسلام و انقلاب خواند و گفت: در صدر اسلام میثم تمارها و سلمان فارسی‌ها، جان خود را تقدیم اسلام کرده و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، با اهدای جان خود، نظام اسلامی را بیمه کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یک روز شهدا با خون خود، انقلاب را بیمه کردند و این بیمه نامه یک روز توسط شهدای ترور همچون بهشتی‌ها و رجایی‌ها تمدید شد و یک روز شهدای دفاع مقدس، یک روز شهدای هسته‌ای، یک روز مدافعان وطن و مدافعان حرم و امروز شهدای مدافع سلامت، این بیمه نامه را تمدید و با خون خود امضا کردند.

وی افزود: این انقلاب بر مدار خون شهدا و ایثار و بر محور مقاومت، گذشت، جهاد، انسانیت، اخلاق و احکام اسلامی پیش رفته و می‌رود.

ملانوری، گرد هم آمدن در گلزار شهدا و زیارت قبور مطهر این بزرگواران را توفیقی بزرگ خواند و گفت: در این حضور، ضمن اینکه به شهدا عرض می‌کنیم صاحبان اصلی انقلابند و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای حفظ آن کرده‌اند همچنین خانواده‌های آنان ولی نعمتان ما هستند، از معنویت و نورانیت گلزار شهدا، بهره می‌بریم و برای خدمت در مسیری که شهدا هموار کرده‌اند، انرژی می‌گیریم.

وی اظهار کرد: ما که به برکت نظام و خون شهدا، توفیق خدمت یافته‌ایم، در این مکان مقدس با شهدا، تجدید بیعت کرده و عهد می‌بندیم که در مسیر امام، شهدا، اهداف نظام و زیر سایه رهبری انقلاب حرکت کنیم و برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امام و شهدا به دنبال استقرار نظام اسلامی در جامعه بودند و خوشبختانه امروز نظام بر پایه احکام الهی و اسلامی در کشور مستقر است و کسی رهبری آن را به عهده دارد که بزرگترین فقیه، دانشمند، حکیم و خردمند زمان است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنان بر عهد خود در مسیر انقلاب استوارند و زیر سایه ولایت و رهبری از نظام و انقلاب، پشتیبانی می‌کنند گفت: مردم علیرغم همه مشکلات ۴۲ سال گذشته، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای حداکثری، بر عهدی که با امام و شهدا بسته‌اند، استوار هستند.

ملانوری افزود: اگر شهدا، خون خود را تقدیم کردند تا عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود، امروز مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات نظام بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که علیرغم همه پیش بینی‌ها خیلی زود به قدرت واقعی رسیده و هر روز مقتدرتر، محکم‌تر و استوارتر در مسیر خود حرکت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف امام راحل از روزی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند، این نبود که فقط حکومت شاهنشاهی ساقط و دولتی جدید راه‌اندازی شود، آن روز حرف امام این بود که پرچم الله و اسلام بر همه قله‌های دنیا به اهتزاز درآید و امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده است.

وی افزود: امروز و با گذشت تنها ۴۰ سال از انقلاب، حرکت‌های انقلابی زیادی با تأسی از انقلاب ایران در دنیا شکل گرفته و ملت‌های آزادیخواه جهان از جان خود گذشته‌اند و تن به ذلت نمی‌دهند.

ملانوری اظهار کرد: ما امروز در تداوم حرکت انقلاب سه وظیفه مهم داریم که مهمترین آنها، حضور، مشارکت و در صحنه بودن است.

وی گفت: آنچه انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساند و اقتدار را به وجود آورد، حضور گروه‌های مختلف، کارگزاران نظام، خادمان مردم در نهادهای دولتی و عمومی و آحاد مردم است که سبب شده، انقلاب، مقتدرانه ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز اگر در دنیا گزینه جنگ نظامی علیه ایران، روی میز نیست به خاطر حمایت مردم از نظامی است که به رهبری انسانی وارسته اداره می‌شود و اینکه دانش نظامی ما به بالاترین سطح ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: این مشارکت برای کشور مهم است لذا هر کسی به هر دلیلی باید تلاش کند که اعتقاد مردم به نظام پایدار بماند و محکم‌تر شود.

ملانوری، دومین وظیفه را تلاش برای حل و فصل مشکلات کشور و ایجاد رفاه برای مردم خواند و با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: شهدا از تلاش و مقاومت ما در برابر سختی‌ها لذت می‌برند اما از تنبلی‌های ما ناخشنود هستند.

وی ادامه داد: ما باید در راستای بهره‌برداری از ذخایر موجود و نعمت‌های خدادادی تلاش کنیم و شرایط را برای بهره‌مندی نسل آینده از این نعمات فراهم کنیم.

وی نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: توسعه جامعه بر محور مردم و بخش خصوصی است که باید با برنامه، مسیر، طرح روشن و تسهیل شرایط اتفاق بیفتد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا