الحشد الشعبی عراق تجمع تروریست ها را هدف قرار داد


الحشد الشعبی عراق تجمع تروریست ها را هدف قرار داد

بغداد – ایرنا- یک فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق از حمله موشکی نیروهای این سازمان به تجمع تروریست های داعش در استان دیاله در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمد التمیمی» از فرماندهان نیروهای الحشد الشعبی عراق پنجشنبه شب به پایگاه خبری «المعلومه» افزود: تیپ اول نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق تجمع گروهی از عناصر داعش در عمق تپه های منطقه «نفت خانه» را شناسایی کرد.

وی توضیح داد که نیروهای الحشد الشعبی سپس محل تجمع تروریست ها را با موشک هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها و انهدام وسایل نقلیه داعشی ها منجر شد.

این مقام مسئول در سازمان الحشد الشعبی گفت که این سازمان عملیات پاکسازی برای تعقیب هسته های تروریستی در عراق را آغاز کرده است .

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز همچنین یک سرکرده ارشد داعش موسوم به «والی داعش در شمال بغداد و منطقه الکرمه» را به هلاکت رساندند.

نیروهای الحشد الشعبی عراق روز گذشته عملیات گسترده ای را از چهار محور برای تعقیب بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه نفت خانه اجرا کردند.

این منطقه دو روز پیش شاهد حمله عناصر تروریست به نیروهای الحشد الشعبی بود که در جریان آن پنج نیروی این سازمان از جمله سه معاون تیپ یکم به شهادت رسیدند.

درپی افزایش تحرک تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان