ابراز نگرانی عمیق شورای امنیت درباره کودتای میانمار


ابراز نگرانی عمیق شورای امنیت درباره کودتای میانمار

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک، نگرانی عمیق خود را در خصوص کودتای اخیر در میانمار ابراز...

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مشترک در خصوص کودتای اخیر در کشور میانمار عمیقاً ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی باز‌داشت شدگان از جمله «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار در جریان این کودتا شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، در بیانیه مشترک اعضای این شورا آمده است: «اعضای شورای امنیت بر لزوم حمایت مداوم از دموکراتیک شدن میانمار تأکید کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آنها بر لزوم حمایت کامل از نهاد‌ها و فرآیند‌های دموکراتیک، پرهیز از خشونت و احترام کامل به حقوق بشر، آزادی‌های اساسی و حاکمیت قانون تأکید کرده‌اند.»

شورای امنیت سازمان ملل در حالی در این خصوص ابراز نگرانی کرده که یک روز بعد از وقوع کودتای نظامی در میانمار و به دست گرفتن قدرت توسط ارتش این کشور، سازمان ملل از تأثیر کودتا بر وضعیت اقلیت ۶۰۰ هزار نفری مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرده بود.

روز دوشنبه بود که پس از انتشار اخباری درباره بازداشت «آنگ سان سوچی» و دیگر رهبران این حزب، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که قدرت را به مدت یک‌ سال در اختیار گرفته است.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد