استقبال ریاض از اظهارت بایدن درباره «دامه حمایت آمریکا از عربستان»


استقبال ریاض از اظهارت بایدن درباره «دامه حمایت آمریکا از عربستان»

عربستان سعودی از اظهارات جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر «ادامه حمایت واشنگتن از عربستان سعودی برای دفاع از اراضی و حاکمیت خود» استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان پس از سخنان دیشب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رابطه با یمن، در خصوص راه‌حل جامع برای حل سیاسی بحران این کشور ابراز تمایل کرده است.

ریاض پنجشنبه شب اعلام کرد که از اظهارات رئیس جمهور جدید ایالات متحده مبنی بر «ادامه حمایت از تلاش‌های عربستان برای دفاع از اراضی خود‌» استقبال می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دولت سعودی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور «واس» آن را منتشر کرده است، افزود: «از آنچه که در سخنرانی بایدن درباره تعهد آمریکا برای همکاری با عربستان برای دفاع از حاکمیت این کشور و مقابله با تهدیداتی که آن را هدف قرار می‌دهد، استقبال می‌کنیم».

ریاض در ادامه بیانیه بر «مواضع ثابت خود در حمایت از راه‌حل جامع و فراگیر برای حل سیاسی بحران یمن تأکید دارد و از تأکید آمریکا بر اهمیت حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک جهت پایان دادن به حل بحران یمن از جمله تلاش‌های مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن استقبال می‎‌کند».

در ادامه بیانیه ادعا شده که «عربستان در این خصوص گام‌های مهمی را در راستای تقویت فرصت‌های پیشرفت فرآیند سیاسی برداشته که از جمله آن اعلام آتش‌بس یک‌جانبه در پاسخ به درخواست آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل بوده است».

دولت سعودی عنوان کرد: «با دولت آمریکا به ریاست بایدن، تیموتی لیندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن، سازمان ملل، همه احزاب یمنی و کشورهای عضو ائتلاف عربی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع برای حل بحران این کشور بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت‌وگوهای ملی یمن همکاری می‌کند».

در پایان بیانیه آمده است: «عربستان بر ادامه و تقویت همکاری و هماهنگی با آمریکا برای مقابله با چالش‌های منطقه و همچنین پیشرفت فرآیند صلح در خاورمیانه و پایان کشمکش‌ها و حمایت از ثبات لبنان، عراق، افغانستان و منطقه شاخ آفریقا، مقابله با افراط گرایی و تروریسم، مقابله با پیامدهای ناگوار ویروس کرونا، تلاش برای ثبات بازار نفت و پولی شرکای عضو گروه جی 20، تفویت همکاری در زمینه زیست محیطی و حمایت از منافع مشترک و تقویت ثبات و امنیت منطقه و جهان تأکید دارد».

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه شب طی سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور بر لزوم توقف حمایت‌های کشورش از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن تأکید کرد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا با اذعان به فاجعه انسانی که طی سال‌های اخیر در سایه حمایت‌های کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رقم خورده است، مدعی شد که دولتش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ یمن را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403