خودباوری از مولفه‌های مهم موفقیت انسان از دیدگاه قرآن کریم است


خودباوری از مولفه‌های مهم موفقیت انسان از دیدگاه قرآن کریم است

حجت‌الاسلام محمودی گفت: خودباوری و اعتماد به نفس از بخش‌های مهم اخلاق است و در قرآن نیز به عنوان کتاب هدایت، خودباوری از مولفه‌های مهم موفقیت انسان در طول تاریخ یاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (سه شنبه 14 بهمن) در نشست «زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری» با تبریک دهه مبارک فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) گفت: علم، اخلاق، معنویت، عدالت و ... موجب شکوفایی تمدن های بشری می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس افزود: لازم است تا با خودباوری جامعه را به مدینه فاضله نزدیک کنیم و با استفاده از رسالت هدایتگری قرآن برای پیشرفت جامعه در مسیر درست گام برداریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) درباره حضرت زهرا(س) عنوان کرد: به گفته امام زمان (عج)، حضرت فاطمه (س) اسوه حسنه است و رسول خدا (ص) نیز این بانوی گرانقدر را پاره تن خود عنوان می کند.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر جایگاه ویژه اخلاق در شرایع آسمانی گفت: خودباوری و اعتماد به نفس از بخش‌های مهم اخلاق است و در قرآن نیز به عنوان کتاب هدایت، خودباوری از مولفه‌های مهم موفقیت انسان در طول تاریخ یاد می شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که ظرفیت و سرمایه خود را نشناخته ایم، برای رشد و بالندگی جامعه نیز آمادگی لازم را نخواهیم داشت و تاکید قرآن بر انسان‌شناسی همواره فراوان است که به خداشناسی نیز منجر می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با اشاره به انسان به عنوان خلیفه خداوند در عالم بیان کرد: خداوند برای جانشینی خود ما را آفریده است و این بهترین حقیقت برای رسیدن انسان به خودباوری است.

وی افزود: علت بحران هویت دانشی، بحران استادی، طلبگی، دانشجویی، دانش‌آموزی و ... عدم خودباوری است و اشرفیت انسان در قرآن کریم بدون هیچ تمایزی میان زن و مرد، هنر شریعت الهی است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به حضرت فاطمه (س) به عنوان‌ یکی از شخصیت‌های کامل خداوند گفت: یاد کردن نام فاطمه (س) در سوره کوثر به عنوان «خیر کثیر» گویای جایگاه والای این بانوی بزرگ است.

خاطر نشان می شود، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست «زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری» به‌ همت سازمان بسیج هنرمندان فارس، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس، خبرگزاری ایکنا شعبه فارس و دانشکده علوم قرآنی شیراز در محل این دانشکده برگزار شد.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها