امام راحل با انقلاب اسلامی پیروزی مستضعفان بر مستکبران را به منصه ظهور رساندند


 امام راحل با انقلاب اسلامی پیروزی مستضعفان بر مستکبران را به منصه ظهور رساندند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی دین اسلام را مجدد احیا کردند، ایشان معمار انقلابی بودند که پیروزی مستضعفان بر مستکبران را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هر کس دنیای حرام را به ناحق بطلبد از مزایای آخرت محروم می‌شود.

وی افزود: هر کس به ناحق دنبال ریاست و مدیریت باشد زیرمجموعه آن فرد از او اطاعت نخواهند کرد، بنابراین در پستی که اشتغال کرده موفق نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هرکس به ناحق دنبال مال دنیا باشد و به شیوه رشوه و رانت و مسیرهای غیرمشروع مال به دست آورد او امیدی نداشته باشد که مال و ثروت برای او باقی بماند.، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده است کسانی که از مسیر ربا، رشوه، رانت یا مسیرهای نادرست دیگر به ثروت رسیدند خود و خانواده آنها مستاصل شدند و به آسایش و آرامش نرسیدند.

آیت الله شبرستری ادامه داد: آثار وضعی مال حرام افزون بر عذاب در آخرت در همین دنیا هم خود را نشان می‌دهد و سبب زندگی همراه با سختی و ناراحتی برای شخص می‌شود.

وی با تبریک آغاز دهه فجر انقلاب، اظهار کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی مجدد شریعت اسلام بودند، ایشان از پیش از انقلاب همواره از استبداد و استعمار انتقاد می‌کردند و با آن به مبارزه برمی‌خواستند.

استاد درس خارج فقه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه مردمی از مشرق زمین قیام می‌کنند و زمینه‌ساز حکومت بقیه‌الله را فراهم می‌کنند، ابراز کرد: با انقلاب اسلامی این فرمایش پیامبر(ص) تحقق یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: مردی از اهل قم قیام می‌کند، او مردم را به حق و حقیقت دعوت می‌کند و انسان‌هایی که مقاوم هستند اطراف او را می‌گیرند و در راه خدا جهاد می‌کنند و ترسی از جنگ ندارند توکل آنها بر خداست و پیروزی از آن کسانی است که متقی هستند و برای خدا قیام کردند.

آیت الله شبستری درباره اهمیت بزرگداشت سالگرد انقلاب، عنوان کرد: این انقلاب به رهبری امام راحل برای ملت ایران برکات فراوانی داشت، شخصیت‌های خارجی درباره عظمت امام راحل سخنان باارزش فروانی گفتند، به عنوان مثال رئیس جمهور تانزانیا ایشان معمار انقلابی دانستند که پیروزی مستضعفان بر مستکبران را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: بی نظیربوتو درباره امام راحل می‌گوید شاید قرن‌ها طول بکشد تا چنین رهبرانی دیده به جهان گشایند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا