گیاه کودزو گونه ای مهاجم با سرعت رشد بالا را بشناسید


گیاه کودزو گونه ای مهاجم با سرعت رشد بالا را بشناسید

گیاهان تهاجمی گونه‌هایی هستند که از مناطق دیگر معرفی و در زیستگاه‌های جدید پخش می‌شوند.


گیاهان تهاجمی گونه‌هایی هستند که از مناطق دیگر معرفی و در زیستگاه‌های جدید پخش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاهان تهاجمی گونه‌های بیگانه‌ای هستند که به آن‌ها گونه‌های عجیب و غریب نیز می‌گویند، این گیاهان معمولا از مناطق دیگر معرفی می‌شوند و در زیستگاه‌های جدید پخش می‌شوند.

گیاهان تهاجمی با موفقیت در برابر سایر گیاهان رقابت می‌کنند تا بتوانند رقبا خود را از بین ببرند، در ایران چند گیاه تهاجمی به نام گیاه پیچ کودزو، آروجیا، گل پیچک، سیدا، پیچ امین الدوله و تاجریزی زینتی وجود دارد، که گونه‌های غیر بومی هستند و با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت منطقه هیرکانی بسرعت تکثیر و رشد پیدا می‌کنند و به همین دلیل گونه‌های مهاجم گیاهی محسوب می‌شوند.

کودزو که یکی از گونه هایش بومی جنوب شرق آسیا، چین و ژاپن است، گیاهی خزان کننده، چندساله و دائمی و رونده با برگ‌های سبز تیره، مرکب است. این گیاه سه لوب مشخص، پهنک برگ، نسبتاً بزرگ، ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر طول و ۸ تا ۱۳ سانتی متر عرض دارد.

قدرت رشد اینگونه گیاهان مهاجم به قدری زیاد است که در صورت باقی ماندن تنها بخشی از آن پس از برداشت مکانیکی، بسرعت رشد میکند و به درختان آن منطقه آسیب می‌زند، بنابراین برای مقابله با این گیاهان مهاجم باید اعتبارات لازم برای این امر پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید

فیکوس لیراتا زیباترین گیاه برای دکوراسیون داخلی برگ بو گیاهی همیشه محبوب

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس