انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است


انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است

انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ به خصوص انتظار یک موجود حی و حاضر؛ این خیلی مساله مهمی است. این جور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد، کسی به وجود خواهد آمد؛ نه! کسی است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است.

ه گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» به کوشش حسن ملایی آمده است:

کسی که اعتقاد به این مساله (امام زمان(عج)) دارد، چون با مرکز تفضلات الهی و نقطه اصلی و کانون اشعاع رحمت حق، رابطه روحی برقرار می کند، توفیق بیشتری برای برخورداری از وسایل عروج روحی و تقرب الی الله دارد. به همین خاطر است که اهل معنا و باطن، در توسلات معنوی خود این بزرگوار(عج) را مورد توجه و نظر دائمی قرار می دهند و به آن حضرت(عج) توسل می جویند و توجه می کنند. نفس پیوند قلبی و تذکر و توجه روحی به آن مظهر رحمت و قدرت و عدل حق تعالی، انسان را عروج و رشد می دهد و وسیله پیشرفت انسان را روحی و معنوی فراهم می کند.(1)

روحِ عالم وجود

به فضل پروردگار، عنایات و الطاف حضرت ولی الله الاعظم(عج) روح عالم وجود و دردانه همه هستی که خدا در معرفت و محبت او بر ما منت نهاده است-شامل این ملت خواهد شد.(2)

مظهر عدل

مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و می دانیم که بزرگترین خصوصیت امام زمان(عج) که در دعاها و زیارات و روایات آمده است، عدالت می باشد «یملأ اللَّه به الأرض قسطا و عدلا».(3)

منبع علم و برکت

امروز وجود مقدس حضرت حجت(عج)، در میان انسان های روی زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.(4)

ما همین قدر می دانیم که وجود مقدس امام زمان(عج)، مصداق وعده الهی است. همین قدر می دانیم که این بازمانده خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام علیک ایهاالعلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب»(5).

امام حی و موجود

انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ به خصوص انتظار یک موجود حی و حاضر؛ این خیلی مساله مهمی است. این جور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد، کسی به وجود خواهد آمد؛ نه! کسی است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است. در روایت دارد که مردم او را می بینند، همچنانی که او مردم را می بیند، منتها نمی شناسند. در بعضی از روایات تشبیه شده است به حضرت یوسف(ع) که برادران او را می دیدند، بین آنها بود، در کنار آنها بود، روی فرش آنها راه می رفت، ولی نمی شناختند، یک چنین حقیقت بارز، واضح و بر انگیزاننده ای است.(6)

حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگی می کند، مردم را می بیند؛ با آنهاست؛ دردهای آنها، آلام آنها را حس می کند.(7)

میثاق الهی

این ولادت بزرگ (ولادت امام زمان(عج)) و این حقیقت عظیم، متعلق به یک ملت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلق به بشریت است. این «مِیثاقَ اللهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ»، میثاق خدا با انسان است. «وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه»؛ این وعده خداست که تحقق آن را ضمانت کرده است.(8)

پی نوشت ها:

1.بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پر برکت حضرت ولی عصر(عج)، 17/10/1374

2.بیانات در مانور عظیم عاشورا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 25/3/1374

3.بیانات در دیدار با جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا، در سالروز ولادت امام زمان(عج)، 22/12/1368

4.بیانات در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفته بسیجی و روز ولادت حضرت مهدی(عج)، 3/9/1378

5.سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی در سالروز میلاد امام عصر (عج)، 11/12/1369

6.سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم،18/4/1390

7.سخنرانی در دیدیار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی در سالروز میلاد امام عصر(عج)،11/12/1369

8.بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پر برکت حضرت ولی عصر(عج)، 17/10/1374

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس