مردم سالاری دینی و استقلال سیاسی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستند


لارستان – ایرنا- امام جمعه لار مرکز شهرستان لارستان به برخی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استقلال سیاسی و مردم سالاری دینی دو دستاورد عظیم این نظام الهی با محوریت و رهبریت امام خمینی (ره) هستند.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های نماز جمعه این هفته لار افزود: انقلاب اسلامی با الگوی مردم سالاری دینی علاوه بر مقبولیت مردمی مشروعیت اعتقادی را نیز وارد عرصه و ادبیات سیاسی دنیا کرد.

وی بیان کرد: الگوی دموکراسی غربی که بر پایه حکومت مردمی و سکولاریسم بنیان گذاشته شده و به سمت حیوانیت و اشاعه فحشا رو به حرکت بود با الگوی جدید مردم سالاری و حکومت دینی و انقلابی ایران اسلامی متوقف شد.

وی امنیت و ثبات داخلی را از دیگر دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴۲ سال گذشته دانست و گفت: امروزه جمهوری اسلامی به اذعان دشمنان تبدیل به جزیره ثبات در منطقه خاورمیانه شده و هیچ کشوری جرات تعرض به این کشور را ندارد.

خطیب جمعه لار گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته با عبور از گردنه های سخت، مشکلات، توطئه ها و دشمنی های فراوان اما همچنان مقتدر، توانمند و با عزت در حال فتح قله ها و پیشرفت های قابل ملاحظه در عرصه های گوناگون است.

موسوی خرم بیان کرد: تولید گفتمان مقاومت که برگرفته از اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی بوده و اکنون در بسیاری از کشورهای منطقه و ملل های آزاده دنیا بویژه در منطقه غرب آسیا در حال گسترش است از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: پیشرفت های قابل ملاحظه و روزافزون علمی، در حوزه های مختلف پزشکی، هسته ای، سلول های بنیادی، هوافضا، دفاعی و نظامی که در سایه تلاش و مجاهدت و ایستادگی ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی بدست آمده از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که باید جوانان و نسل امروز نیز با افتخار به این داشته ها و دستاوردها بتوانند با صلابت و قدرت این مسیر عزتمند را ادامه دهند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار و با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !