امام جمعه خرم‌آباد: استقلال سیاسی دستاورد مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود


امام جمعه خرم‌آباد: استقلال سیاسی دستاورد مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: استقلال سیاسی اولین و مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی بود و در این مسیر هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهرستان با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، آغاز عملیات والفجر هشت و فتح فاو، شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام توسط مردم و پیروزی انقلاب اسلامی در هفته پیش رو اظهار داشت: دلبستگی و توکل به خدای متعال و پیروی از آموزه های پیامبر اسلام و ائمه است موجب پیروزی در مراحل مختلف نظام شد.

وی بیان کرد: در نمازجمعه کاستی ها اعلام می‌شود چراکه این جایگاه متعلق به مردم است و مشکلات را با مدیران در میان گذاشته و در مواقعی هم مردم باید همکاری کنند.

وی افزود: استقلال سیاسی اولین دستاورد انقلاب اسلامی است و در راه این استقلال هزینه‌های بسیاری پرداخت کردیم همچنین وابستگی در اعماق و سطوح مختلف نظام شاهنشاهی رخنه کرده بود.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: نیروهای نظامی کشورها ستون فقرات هر کشوری هستند و امروز جمهوری اسلامی در هوا، دریا، زمین به مرحله بازدارندگی رسیده و دوران زدن و در رفتن تمام شده و اگر یکی بزنند ۱۰ تا خواهند خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: رشد صنایع دفاعی در جمهوری اسلامی امری روشن و مشهود است و در برخی امور توصیه می‌شود از صنایع دفاعی الگو برداری کنند.

وی گفت: آنچه در دستور کار حاکمیت پهلوی بود آمریکا را به عنوان دولتی قوی نمایان کند و راه نجات الگو از زندگی غربی را تبلیغ می‌کردند همچنین استهاله فرهنگی در صدر دستور کار آنان بود.

وی افزود: برگزاری جشن هنر شیراز در سال ۱۳۵۶ در بردارنده صحنه های اهانت آمیز به ارزش‌های اخلاقی ایرانی و اسلامی بود که در جمهوری اسلامی در همان روزهای نخستین انقلاب تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی با تأسیس شورای عالی فرهنگی شکل گرفت.

وی ادامه‌ داد: تألیف کتاب و اقدامات فرهنگی موجب اشتیاق نسل جوان نسبت به موضوعات دینی و مذهبی شد همچنین مبارزه با فساد اقتصادی در اولویت اقدامات نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فساد و بی عدالتی یکی از دلایل مبارزه مردم با رژیم پهلوی بود، رضا پهلوی یک نظامی عادی بود زمانیکه از سلطنت خلع شد ۱۰ درصد اراضی را در اختیار داشت حدود هفت هزار روستا را به تصرف خود درآورد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: همچنین محمد رضا پهلوی وقتی که از کشور خارج شد ۳۵ میلیارد دلار در بانک های خارج کشور سرمایه گذاری کرده بود و چهارصد چمدان طلا و زیورآلات به همراه خود از کشور خارج کرد.

وی اظهار داشت: مبارزه با فساد از افتخارات جمهوری اسلامی است و این نظام قدرتمند در صدر برنامه‌های خود قرار داده است و افرادی که مرتکب به فساد می‌شوند به وسیله خادمین نظام جمهوری اسلامی کشف خواهند شد که این اقدام نشان از سلامت جمهوری اسلامی دارد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: کارنامه مبارزه با فساد اقتصادی در درون این نظام شکل می‌گیرد و در رأس نظام یک انسان الهی چون خورشید و پاکدست سکان نظام را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: باید در گام دوم انقلاب عیوب های گام اول را با کمک نیروهای جوان انقلابی برطرف کنیم و مانع کاستی های درون نظام شویم و با پذیرش حق و استقامت این مسیر را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: عده‌ای هم کج سلیقه و سیاست زده هستند و می‌گویند اگر ترامپ رأی میاورد و مردم در فشار بودند بهتر بود آنها راه به جایی نخواهند برد و امت اسلامی همان‌طور که در عملیات های مختلف در جنگ تحمیلی موفق بود، این مسیر را طی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری