سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته بود


سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان مرزی سردشت با 11 میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش باران را در 24 ساعت گذشته در استان داشت.

یاسر اشتاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی آذربایجان غربی از بامداد روز جمعه آغاز شده و انتظار می رود این بارندگی به ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر برسد.

وی اضافه کرد: احتمال بارش برف در ارتفاعات استان نیز وجود دارد و در جنوب آذربایجان غربی نیز بارش باران به شکل متناوب تا آخر وقت روز شنبه پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از روز یکشنبه هوای استان ساکن و آرام است و مه صبجگاهی پدیده قابل ذکر برای استان خواهد بود.

وی ادامه داد: در بررسی تقشه های هواشناسی استان از اواسط تا اواخر هفته پیش رو، به غیر از افزایش نسبی دما تغییراتی مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به دمای کمینه و بیشینه ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان غربی گفت: چالدران سردترین شهر استان با دمای منفی سه درجه سانتی گراد بود و شاهیندژ و بوکان با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهرهای استان بود.

اشتاد، دمای ارومیه را نیز بین مثبت یک و ۹ درجه سانتی گراد در نوسان اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان