انسان نباید دچار خرافات در دین شود


انسان نباید دچار خرافات در دین شود

امام جمعه همدان گفت: انسان باید تلاش کند درک درستی از دین داشته باشد و دچار برخی خرافات در دین نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان، ضمن دعوت همگانی به تقوا و اجتهاد اظهار کرد: از مصادیق اجتهاد و تلاش در راه خدا تلاش برای درک درست دین است و همواره توصیه‌ ائمه معصومین(ع) این است که انسان باید تلاشگر در راه خدا(فی سبیل الله) باشد.

وی ادامه داد: اشتباه در فهم دین یکی از آسیب‌هایی است که در جامعه‌های دینی ظهور و بروز پیدا می‌کند، قرآن کریم از زبان مسیحیان و یهودی‌ها نقل می‌کند که کسانی در زمان پیامبر خود توهم دینی داشتند و معتقد بودند هیچ یهودی یا مسیحی جهنم نمی‌رود مگر در مدت کوتاهی، قرآن کریم در این باره می فرماید «این توهم و آرزوهای آنهاست ولی واقعیت ندارد» و این امر را به عنوان یک توهم دینی مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: انسان باید تلاش کند درک درستی از دین داشته باشد و دچار برخی خرافات در دین نشوند، درک درست دین همان چیزی است که قرآن و روایات ما تحت عنوان فقه در دین مطرح کردند، مراد از تفقه «بصیرت و فهم درست عمیق از دین» است بنابراین توصیه شده است برای فهم دین وقت بگذارید.

وی تأکید کرد: در اصول دین نخستین مسئله توحید است، همه ۱۲۴ هزار پیغمبر انسان‌ها را دعوت به توحید کردند و همه موظف هستیم موحدانه فکر، زندگی و عمل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی به خدای یگانه، توحید ذاتی، توحید عبادی و صفاتی معتقد هستند اما در مقام توحید عملی ممکن است دچار شرک شوند، در سوره نساء مطرح شده است که «علاوه بر اعتقاد به توحید خداوند و صفات او در مقام عمل هم موحدانه باید زندگی کنیم».

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: خیلی از کسانی که در مکه و مدینه با پیامبر جنگیدند خدا را خالق خود می‌دانستند حتی نمرود هم ذات الهی را قبول داشت اما کافی نیست بلکه باید توحید ربونی توحید صفاتی و...را نیز قبول داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا