سه هزار نفر در آبادان و خرمشهر درکلاس آموزش مجازی استارتاپی شرکت کردند


سه هزار نفر در آبادان و خرمشهر درکلاس آموزش مجازی استارتاپی شرکت کردند

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت:سه هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون در کلاس‌های آموزش مجازی استارتاپی و تولید ایده در آبادان و خرمشهر شرکت کردند.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز جمعه در نشست مشترکی با مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و روسای دانشگاه ۲ واحد آبادان و خرمشهر بیان کرد: این افراد در رشته‌های امنیت غذایی، سلامت و کسب و کارهای کوچک و حرکت نوآورانه آموزش دیدند.

وی تمرکز موضوع نوآوری و فناوری بر کسب و کارهای کوچک مرتبط بر بازرگانی خارجی را مهم بیان کرد و گفت: مرکز نوآوری اروندتک به عنوان شریک منطقه آزاد اروند در جهت آموزش و تامین مالی برای صنایع خلاق با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور همکاری بیشتری داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند این منطقه را به لحاظ فعالیت اقتصادی بزرگترین منطقه صادراتی در بین هفت منطقه آزاد کشور دانست و ادامه داد: جمعیت بیش از۷۰۰ هزار نفری در آبادان و خرمشهر یک ظرفیت برای سرمایه‌گذاری است.

موسوی افزود:سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد اروند به کشورهای دیگر از جمله حوزه خلیج فارس، و اروپا انجام می‌شود.

وی فعال بودن بیش از ۱۹۰ واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند را از مزایای این منطقه بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ واحد صنعتی دانش بنیان ابوده و در دوران شیوع کرونا نیز علاوه بر تامین مواد ضدعفونی، شوینده و الکل بخشی از نیازهای دیگر شهرهای استان تامین شده است.

موسوی بنادر آبادان و خرمشهر، بندر خشک شلمچه ، پتروشیمی و پالایشگاه، صنایع مادر فولاد و صنایع پایین دستی پتروشیمی و نفت و انرژی در کنار مزایای طبیعی شهرهای آبادان و خرشهر را ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانست وافزود:حمل و نقل ترکیبی و همجواری با کشورهای عراق و کویت، عمان و کشورهای حوزه خلیج فارس و داشتن فرودگاه بین المللی و راه‌آهن از دیگر مزایای منطقه آزاد اروند است.

وی گفت: در این منطقه ۲ اتاق بازرگانی فعال است که بیش از سه هزار نفر عضو فعال و صنعتگر دارند، در آبادان و خرمشهر ۲۰ هزار واحد صنفی کوچک وجود دارد که طرفیت مناسبی است.

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز به فعالیت ۱۱ شعبه دانشگاه در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود:دانشجویان استان بصره عراق به عنوان پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین استان عراق دسترسی راحت و در مدت زمان کمی به منطقه آزاد اروند دارند.

قدرت اله طمیمیان توجه به بحث شتاب دهنده‌ها را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: در بحث شتاب دهنده لازم است توجه خاصی به اقتصاد، فرهنگ و هنر به خصوص صنایع دستی داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک نیز در این نشست گفت: مرکز نوآوری اروندتک در مساحت ۴۰۰ مترمربع در فضای ۲ طبقه با ۶۰ درصد ظرفیت در دوران کرونا و از اردیبهشت امسال تاکنون به بیش از یک میلیون نفر خدمات استارتاپی به ارزش سه میلیارد ریال خدمات رایگان ارائیه داده است.

امیرحسین معین افزود: این شرکت در دوران کرونا با برگزاری بیش از ۲۰ وبینار تخصصی و عمومی برای علاقه مندان و پژوهشگران در حوزه نوآوری بستر را آماده کرد تا بیش از ۲ هزار نفر در استان خوزستان و حدود ۵۰۰ نفر از علاقه مندان ساکن در منطقه آزاد اروند از این امکانات به صورت رایگان بهره‌ند شدند.

مرکز نوآوری اروند تک. مرکز نوآوری اروندتک از ابتدای تیر ۱۳۹۹ در شهر خرمشهر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من