موکب‌های اربعین سال آینده توان پذیرایی ازپنج میلیون زایر راداشته باشند


موکب‌های اربعین سال آینده توان پذیرایی ازپنج میلیون زایر راداشته باشند

اهواز - ایرنا - مسوول کمیته مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: موکب‌های اربعین سال آینده در صورت از بین رفتن ویروس کرونا ، باید توان پذیرایی و میزبانی از پنج میلیون زائر امام حسین(ع) را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز جمعه در گردهمایی موکب اربعین حسینی اهواز افزود:با توجه به ظرفیت بالای پشتوانه مردمی اربعین حسینی درخوزستان ، هیچ مشکلی در زمینه پذیرایی و اسکان زائران اربعین در سال‌های اخیر نبوده و در سال آینده به لطف الهی و نیز استفاده از ظرفیت های عظیم مردمی و جهادی ، هیچ‌گونه مشکلی در زمینه میزبانی از زائران ایرانی و کشورهای خارجی نخواهیم داشت.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ، اهمیت دادن به رعایت مسایل شرعی به ویژه نماز اول وقت و به صورت جماعت ، فراهم آوردن رفاه و آسایش زایران ، تکمیل زیرساخت های موکب‌ها در مرزهای چذابه و شلمچه و فراهم کردن وسایل سرمایشی و آبسردکن را از اولویت های کاری و فرهنگی موکب های اربعین بیان کرد.
حجت الاسلام موسوی افزود:با توجه به اینکه در۱۷سال آینده ایام اربعین در فصل گرم سال قرار دارد موکب‌های اربعین باید امکانات خود را منطبق با نیازهای فصل گرما برای زائران فراهم کنند تا زائران در کمال آسایش رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شوند.
در ادامه این گردهمایی مدیر امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:موکب‌های اربعین حسینی برای برگزاری پرشور اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ آمادگی کامل دارند.

غلام‌رضا بابایی افزود: موکب‌ها باید نسبت به ثبت نام در سامانه موکب‌داران و تامین امکانات سرمایه‌ای، برگزاری جلسات توجیهی با خادمان درخصوص رعایت اصول موکب داری و پاسداشت کرامت زائران حضرت سیدالشهداء(ع) و رعایت اصول ایمنی اقدام کنند.
عزیزاله زارعی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز نیز از موکب‌های اربعین در راستای اجرای فرمایش رهبر معظم برای کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر به‌ویژه کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند قدردانی کرد.
وی هدف از برگزاری این گردهمایی را بیان برنامه‌های سال آینده موکب‌های اربعین و ایجاد تعاملات و انجام هماهنگی بیشتر برای ارایه خدمات بهتر موکب‌ها در مواقع بروز بحران‌ها و کمک رسانی به قشرهای آسیب پذیر بیان کرد.
زارعی افزود: موکب‌های اربعین حسینی با برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی ، علاوه بر خدمت رسانی به زایران اربعین و حضور در صحنه‌های خدمت رسانی به مردم و خانواده‌های نیازمند ، در زمینه مشارکت در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)مزین به صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) نیز کارنامه درخشانی به نام خود ثبت کنند.
چند نفر از مدیران موکب های اربعین اهواز در این گردهمایی به بیان کارهای فرهنگی و اجتماعی از جمله پویش‌های مهرسردار شهید قاسم سلیمانی ، رسیدگی به قشرهای آسیب دیده از کرونا ، تامین جهیزیه برای خانواده‌های کم بضاعت ، ساخت سه باب مدرسه در مناطق کم برخوردار اهواز در مجموع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال پرداختند و در پایان نظر و پیشنهادهای خود را در خصوص بهتر برگزار شدن خدمت رسانی موکب‌های اربعین حسینی به زائران بیان کردند.
به گزارش ایرنا موکب‌های اربعین خوزستان در سال ۱۳۹۲ برای پذیرایی و میزبانی از زائران درمرزهای چذابه و شلمچه برپا شد و از آن سال به بعد برعظمت و تنوع خدمت رسانی به زائران اربعین و کمک رسانی به مردم آسیب دیده افزوده شد به طوری که در زلزله کرمانشاه و سیلاب فروردین ۱۳۹۸ خوزستان و ارایه خدمات بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا منشاء خدمات بزرگی شدند.
حدود یک هزار و ۵۰۰موکب اربعین در خوزستان فعال هستند و هر سال بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟