صادق ضیائیان در گفت و گو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور امروز در غرب و شمال غرب، همچنین برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل جنوبی دریای خزر بارندگی داریم.

وی افزود: امروز بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد تگرگ است.

وی گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: روز آینده بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سایر مناطق نیمه غربی کشور همچنین سواحل خزر، دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

وی گفت: فردا شدت بارش ها در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی است و همچنین احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یک شنبه ۱۹ بهمن با حرکت سامانه به سمت شرق فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه جنوبی البرز و سواحل شرقی خزر خواهد بود؛ در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

وی بیان کرد: روز دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده داریم و در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور جو پایدار حاکم خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل را داریم و بعد از ظهر فردا و روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق خواهد بود.

وی اضافه کرد: خلیج فارس از امروز تا اوایل یکشنبه مواج و متلاطم است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه ابری همراه با مه رقیق و بارش باران گاهی افزایش باد با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان و تبریز با کمینه دمای صفر درجه و ارومیه با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/