مشارکت استاندار یزد با دوستداران طبیعت در پاکسازی زباله‌های ده بالا


مشارکت استاندار یزد با دوستداران طبیعت در پاکسازی زباله‌های ده بالا

یزد - ایرنا - استاندار یزد روز جمعه با پیوستن به جمع دوستداران طبیعت استان در جمع آوری زباله‎‌های محدوده بستر رودخانه روستای ده بالای شهرستان تفت در فعالیت این تشکل زیست محیطی مشارکت کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی در طرح جریان مشارکت در این طرح زیست محیطی با قدردانی از این اقدام دوستداران محیط زیست استان گفت: برگزاری برنامه‌های نمادین برای حفظ محیط زیست مانند جمع آوری زباله ها باعث فرهنگ سازی و جلب توجه مردم به اهمیت حفظ محیط زیست می شود و نیاز است این کار با مشارکت علاقه مندان به طبیعت تداوم یابد.

وی ادامه داد: این کار باعث می شود تا زیبایی طبیعت حفظ شود و نسل جوان با فرهنگی طبیعت دوست آشنا شده و محیط زیست را برای استفاده نسل های آینده حفظ کنند.

بخشدار مرکزی تفت نیز در جریان این پویش زیست محیطی گفت: بخش عمده زباله های روستاهای ییلاقی این شهرستان متعلق به خوش نشینانی است که از مرکز استان و شهرستان های دیگر برای تفریح به این مناطق می آیند.

علی احمدیان افزود: آب منطقه ای استان یزد دفن زباله ها در دامنه شیرکوه و حتی شهر تفت را به دلیل تامین بخش عمده آب استان از این منطقه مناسب نمی داند و باید زباله ها به مرکز استان منتقل شود که ماشین آلات و اعتبار لازم برای حمل این میزان زباله وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون زباله ها در گود زباله کنار روستا دفن می شود که پلاستیک های آن توسط باد در کوه های اطراف پخش می شود و منظره های نامناسبی را ایجاد کرده است.

همچنین رئیس محیط زیست تفت هم گفت: پیش نیاز همه پیشنهادات درباره جمع آوری زباله، طرح جامع پسماند شهرستان است که در شورای پسماند مصوب شد و توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

حسین عباسیان تصریح کرد: تمام پیشنهادات در این طرح جامع دیده می شود و چنانچه نیاز به انتقال زباله ها به مرکز استان یا نیاز به دستگاه مکانیزه باشد، مشاور در این طرح پیشنهاد می دهد.

مهدی صفوی زاده، هنزمند یزدی هم که در این طرح شرکت کرده بود با بیان اینکه پس از اطلاع رسانی طرح جمع آوری زباله ها، مناطق ییلاقی دیگر استانن نیز خواهان برگزاری این پویش شدند، گفت: خوب است که این کار ادامه داشته باشد و هر هفته یک روستا هدف گردشگری برای جمع آوری زباله ها مشخص شود.

پس از انتشار عکسی از زباله های جمع شده در رودخانه روستای ده بالا تفت در فضای مجازی، امروز جمع آوری زباله ها و پاک سازی رودخانه ده بالا تفت توسط فعالان محیط زیست انجام شد.

شهرستان تفت با روستاهای ییلاقی خوش آب و هوا در ایام تعطیل سال مقصد گردشگران و طبیعت دوستان استان و خارج از استان یزد است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت