سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس 400 در ترکیه حل شود


سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس 400 در ترکیه حل شود

سفیر آمریکا در آنکارا گفت که با بیان اینکه روابط بین آمریکا و ترکیه مهم است، ابراز امیدواری کرد که اختلاف نظر دو کشور در مورد خرید سامانه‌های موشکی اس‌400 روسیه حل شود.

به گزارش مشرق، سفیر ایالات متحده آمریکا در آنکارا ابراز امیدواری کرد که مسئله خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه توسط ترکیه حل و فصل شود.

روزنامه‌ ‌«یِنی شافاک» ترکیه جمعه به نقل از «دیوید مایکل سترفیلد» نوشت که واشنگتن به روابط خود با آنکارا اهمیت قائل است و آمریکا ترکیه به چشم یک شریک مهم در ناتو و متحد راهبردی نگاه می‌کند و به قدرت اقتصادی این کشور اطمینان دارد.

بیشتر بخوانید

طرح سناتور آمریکایی علیه برجام

سفیر آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌ها در سفارت این کشور در ترکیه گفت: «امیدواریم مشکل اس-۴۰۰ حل شود. درغیر این صورت، به تمرکز بر زمینه‌هایی که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند، ادامه خواهیم داد».

ترکیه به دنبال امتناع آمریکا در فروش سامانه‌های دفاع موشکی تصمیم به خرید سامانه‌ های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه گرفت و این سامانه را در چند نوبت تحویل گرفت و همین مسئله باعث شد که واشنگتن، آنکارا را از پروژه تولید جنگنده ‌های اف ۳۵ حذف کند. آمریکا مدعی است که استفاده از اس ۴۰۰ در کنار اف ۳۵ باعث خواهد شد که کدها و فناوری این جنگنده‌های مدرن افشا شود.

سترفیلد گفت که کشورش در ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و ارزش این سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار است و ۱۷۰۰ شرکت آمریکایی در اراضی ترکیه فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی