فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند


فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند

در تاریخ فوتبال جهان بازیکنانی بزرگ و معروفی هستند که بنا به دلایلی از یکدیگر متنفرند.


در تاریخ فوتبال جهان بازیکنانی بزرگ و معروفی هستند که بنا به دلایلی از یکدیگر متنفرند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات بازیکنان فوتبال با آنچه که ما از طریق قاب تلویزیون می بینیم تفاوت بسیاری دارند و روابط آنها با یکدیگر آمیخته با اختلافات و حتی تنفر است. سایت "اسپورتستر" در گزارشی فهرستی از چندین فوتبالیست بزرگ و معروف جهان فوتبال را که از یکدیگر متنفر بوده و یا هستند ، منتشر کرده است.

روی کین و پاتریک ویرا

روی کین در دوران موفقیت باور نکردنی خود دشمنان زیادی برای خود به وجود آورد، اما احتمالاً مستندترین و مشهورترین آن‌ها رقابت طولانی مدتش با پاتریک ویرا بود. رقابت بین این ۲ قابل پیش بینی بود، زیرا منچستریونایتد و آرسنال ۲ تیم برتر آن زمان در انگلیس بودند و هر ۲ بازیکن در قلب خط میانی به عنوان رهبران ۲ تیم بازی می‌کردند.

معروف‌ترین حادثه بین این ۲ سال ۲۰۰۵ نه در زمین بازی، بلکه در تونل ورزشگاه رخ داد. کین احساس کرد که ویرا و دوستانش قصد دارند گری نویل را اذیت کنند، او به سرعت وارد ماجرا شد تا از نویل دفاع کند. رقابت این ۲ با بقیه کمی متفاوت است، زیرا در واقع رقابت آن‌ها ناشی از شخصیت‌های آن بود.

فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند

دیدیه زاکورا و امره بلوز اوغلو

دیدیه زاکورا با ۱۲۳ بازی ملی با سابقه‌ترین بازیکن تیم ملی نیجریه است. او یک هافبک دفاعی جنگنده بود که برای تیم‌هایی مانند تاتنهام و سویا بازی می‌کرد و با این تیم‌ها به ترتیب به عنوان قهرمانی جام اتحادیه انگلیس و کوپا دل ری اسپانیا دست یافت. بلوز اوغلو نیز ۹۴ بار برای تیم ملی ترکیه بازی کرده است. در حالی که این ۲ بازیکن سال ۲۰۱۲ در ترکیه بازی می‌کردند بلوز اوغلو به زاکورا توهین نژادپرستانه کرد و این بازیکن نیجریه‌ای نیز در زمین بازی واکنش‌های خشنونت آمیزی علیه بازیکن ترکیه نشان داد. آن‌ها هرگز با هم آشتی نکردند. بلوز اوغلو به‌خاطر مسئله زاکورا به ۲ ماه حبس محکوم شد.

اولگوئر پرساس و سالوادور پایستا

اولگوئر پرساس مدافع بازنشسته‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ برای بارسلونا ۱۵۰ بازی انجام داده و با این تیم قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شده است.

اولگوئر اقتصاد خوانده بود و دیدگاه‌های سیاسی قوی داشت که از استقلال کاتالان دفاع می‌کرد. وقتی که او این دیدگاه‌های خود را علنی ساخت، دشمنانی برای خود پیدا کرد. مربی و رئیس بارسلونا و سالوا پایستا مهاجم مالاگا از جمله مخالفان او بودند. پایستا دیدگاه‌های دست راستی افراطی و فاشیستی داشت و از سال ۲۰۰۷ که دیدگاه‌های اولگوئر در روزنامه به چاپ رسید این ۲ از یکدیگر متنفر شدند.

لوئیس سوارز و پاتریس اورا

بیشتر مردم از دلایل دشمنی بین لوئیس سوارز و پاتریس اورا خبر دارند. سوارز در فوتبال با چند بازیکن دچار اختلاف شده است که با توجه به اخلاقیات و خلق و خوی او جای تعجب ندارد.

فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند

شدیدترین و طولانی‌ترین اختلاف بین سوارز و پاتریس اورا مدافع منچستر بود. سوارز در جریان دیدار ۲ تیم لیورپول و منچستریونایتد در اکتبر سال ۲۰۱۱ به پاتریس اورا دشمنام نژادپرستانه داد.

سوارز در طول این بازی که به تساوی یک –یک انجامید، چندین بار به او لقب سیاه داد. این مهاجم اروگوئه‌ای به خاطر آن رفتار خود جریمه نقدی و ۸ بازی از همراهی لیورپول محروم شد. این ۲ هم هرگز با هم آشتی نکردند.

زلاتان ابراهیموویچ و اوگوچی اونیوو

زلاتان یکی از بازیکنانی است که نامش ۲ بار در این لیست آمده است.

بزرگترین اختلاف و دشمنی او با اوگوچی اونیوو مدافع قدرتمند تیم ملی آمریکا بوده است. آن‌ها نوامبر سال ۲۰۱۰ در جریان تمرینات آث میلان با هم درگیر شدند که خبر آن تیتر روزنامه‌ها شد. زلاتان بعد‌ها در کتاب زندگینامه خود گفت که اونیوو به خاطر یک حرکت او عصبانی شد و با او برخورد کرد و بعد اوضاع بدتر شد. ابراهیموویچ اونیوو را بیشتر به بوکسور سنگین وزن تشبیه کرد تا یک فوتبالیست، اما گفت که از او ترسی ندارد.

مائورو ایکاردی و ماکسی لوپز

مائورو ایکاردی و ماکسی لوپز بهترین دوستان هم بودند. آن‌ها در مقطعی با هم همبازی بودند و وقتی لوپز به ایتالیا رفت ایکاردی را زیر بال و پر خود گرفت، اما سال ۲۰۱۳ لوپز ۳۱ ساله و ایکاردی ۲۲ ساله بر سر مسائل خانوادگی به شدت با هم دچار اختلاف شدند.

آخرین باری که این بازیکنان همدیگر را دیدند لوپز از دست دادن با ایکاردی خودداری کرد و جنگ‌های مداوم توئیتری نشان می‌دهد که آن‌ها دیگر قصد ندارند روابط خود را از سر بگیرند.

فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند

جوی بارتون با جیمز هنری/ تیاگو سیلوا /عثمان دابو

جوی بارتون داخل و خارج از زمین فوتبال با افراد بیشماری دچار اختلاف شده است، اما این سه بازیکن مذکور برجسته‌ترین موارد هستند.

دعوای بارتون و هنری وقتی شروع شد که آن‌ها در یک بازی بار‌ها روی پای هم تکل‌های وحشتناکی زدند. آن‌ها بعد‌ها در توئیتر الفاظ نامناسبی را علیه یکدیگر به کار بردند.

بارتون همچنین با تیاگو سیلوا در دورانی که در مارسی فرانسه بودند دچار اختلاف شد. بارتون گفته بود که این مدافع او را یاد "دختربچه"‌ها می‌اندازد.

بارتون بد‌ترین دعوا را با عثمان دابو داشت. سال ۲۰۰۷ زمانی که آن‌ها با هم در منچسترسیتی بودند بارتون به خاطر حمله به دابو به چهار ماه حبس محکوم شد. سال ۲۰۱۲ دابو، بارتون را "ترسو" خواند و نشان داد که هنوز هم دشمنی بین این ۲ نفر ادامه دارد.

جان تری و وین بریج

کاپیتان تیم ملی انگلیس و باشگاه چلسی با وین بریج بر سر مسائل خانوادگی دچار اختلاف شد. جان تری خواست این مسئله را مسکوت نگه دارد، اما این موضوع خیلی زود افشا و به تیتر روزنامه‌ها تبدیل شد. وقتی که تری و وین بریج با هم روبرو شدند بریج از دست دادن با او خودداری کرد.

فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر هستند

روی کین و الف اینگ هالند

روی کین یکی ازشخصیت‌های تندخو در تاریخ لیگ برتر انگلیس است و کسی تعجب نخواهد کرد که نام او برای بار دوم بر این لیست آمده است.

در حقیقت می‌توان فهرستی از ۱۵ بازیکنی را که روی کین با آن‌ها اختلاف داشته تهیه کرد. بدون شک تندترین و پر نفرت‌ترین رقابت او با الف اینگ هالند نروژی بود.

دشمنی این ۲ نفر از سال ۱۹۹۷ وقتی که هالند برای لیدز یونایتد بازی می‌کرد، شروع شد. روی کین تلاش کرد تا روی پای او تکل بزند و خطا کند، اما در این راه خودش مصدوم شد، اما هالند فکر کرد که کین خود را به مصدومیت زده تا از جریمه شدن توسط داور فرار کند و وقتی که او روی زمین افتاده بود او را مورد سرزنش قرار داد.

کین با این مصدومیت یک سال از فوتبال دور ماند. روی کین ۴ سال بعد در سال ۲۰۰۱ بار دیگر با هالند را که این بار برای منچسترسیتی بازی می‌کرد، رو در رو شد. کین تک خطرناکی روی زانوی هالند زد و این بازیکن نروژی هرگز از این مصدومیت رها نشد و در کمتر از ۲ سال بازنشسته شد. کین گفت که این اقدامی انتقام جویانه بوده است و از این کار خود پشیمان نیست و با این کار نفرت خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید

گران‌ترین دارایی‌های فوتبالیست‌های بزرگ جهان کریستیانو رونالدو به تنهایی رکورد دار شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس