نخستین گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مراکش و رژیم صهیونیستی


نخستین گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مراکش و رژیم صهیونیستی

وزرای امور خارجه مراکش و رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از عادی سازی روابط با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»،وزرای امور خارجه مراکش و رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از عادی سازی روابط با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

«گابی اشکنازی»،وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک پیام توئیتری در این زمینه نوشت که دو طرف در این گفتگوی تلفنی تاکید کردند که برای اجرای سریع توافقات با هم همکاری خواهند کرد.

وی افزود: اولین مکالمه گرم و صمیمانه خود را با همتای مراکشی ام (ناصر بوریطه) داشتم.

وزرای امور خارجه مراکش و رژیم صهیونیستی درباره موضوعات منطقه ای و همچنین راه های افزایش همکاری های دوجانبه گفتگو کردند.

این تماس تلفنی یک هفته پس از ورود «دیوید گوورین » ، سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش به رباط ،پایتخت مراکش و افتتاح دفتر رابط دیپلماتیک اسرائیل در رباط انجام شد.

بوریطه و مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در تاریخ 26 ژانویه یک تماس تلفنی برای ایجاد کارگروه به منظور نهایی کردن توافقنامه های همکاری بین مراکش و اسرائیل برقرار کردند.

این توافقنامه ها در زمینه های مختلفی از جمله سرمایه گذاری ، کشاورزی ، آب ، محیط زیست ، گردشگری ، علوم ، نوآوری و انرژی متمرکز هستند.

عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی با انتقادهای بسیاری مواجه شد که از آن جمله می توان به انتقاد اتحادیه علمای مسلمان اشاره کرد.

اتحادیه علمای مسلمان ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکس بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین به هر طریق ممکن تاکید کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه