تیم ها برای شرکت در فرمول یک 2021 چقدر پرداخت کرده اند؟


فرمول یک ایران – تیم های فرمول یک کمتر از دو ماه دیگر فرصت دارد تا برای فصل آینده آماده شوند. آماده سازی در حال انجام است زیرا تیم ها سعی می کنند با مقررات جدید کنار بیایند و خودروئی بهتر از گذشته را برای مسابقات 2021 آماده کنند. فرمول یک به گران بودن مشهور بوده و بدیهی است که شرکت در آن نیز بسیار پرهزینه خواهد بود. در شروع هر فصل، تیم ها باید...

فرمول یک ایران – تیم های فرمول یک کمتر از دو ماه دیگر فرصت دارد تا برای فصل آینده آماده شوند. آماده سازی در حال انجام است زیرا تیم ها سعی می کنند با مقررات جدید کنار بیایند و خودروئی بهتر از گذشته را برای مسابقات 2021 آماده کنند.

فرمول یک به گران بودن مشهور بوده و بدیهی است که شرکت در آن نیز بسیار پرهزینه خواهد بود. در شروع هر فصل، تیم ها باید مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه ثبت نام به فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی ارسال کنند.

در قوانین ثبت نام گفته می شود که هر ده تیم باید هزینه پایه 569.308 دلار را پرداخت کنند. این همه ماجرا نیست، تیم ها باید هزینه مشخصی را متناسب با تعداد امتیازاتی که تیم در فصل قبل کسب کرده، بپردازند. این عدد برای نه تیم از ده تیم غیر از قهرمان فصل گذشته برابر است که در حال حاضر مرسدس بوده.

این 9 تیم برای هر امتیاز کسب شده در سال 2020 باید 5.691 دلار بپردازند. از طرف دیگر مرسدس بدلیل کسب عنوان قهرمانی باید هزینه بیشتری (6.830 دلار) برای هر امتیاز بپردازد.

تیم های فرمول یک چقدر پرداخت کرده اند؟

پیکان های نقره ای که سال گذشته هفتمین عنوان خود را به دست آوردند، مبلغ 4.482 میلیون دلار برای دفاع از عنوان خود پرداخت می کنند. ردبول، نایب قهرمان فصل گذشته باید 2.384 میلیون دلار بپردازد تا امسال دوباره رقابت کند.

مک لارن که در رده سوم قرار گرفت، باید 1.718 میلیون دلار پرداخت کند، در حالی که رقبای آنها در میانه میدان یعنی ریسینگ پوینت (استون مارتین) و رنو (آلپین) باید به ترتیب 1.679 میلیون و 1.599 میلیون دلار پرداخت کنند.

موفق ترین تیم فرمول یک، فراری باید 1.315 میلیون دلار و آلفا تاوری نیز 1.178 میلیون دلار به فیا بدهند. آلفارومئو، هاس و ویلیامز که فصل گذشته فقط 11 امتیاز داشتند، به ترتیب 614.836، 586.381 و 569.308 دلار هزینه کردند.

فیا در مجموع بیش از 16 میلیون دلار از این هزینه های ثبت نام درآمد داشته که صرف فعالیت های فرمول یک خواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک