لوله کاروگیت

برای بررسی کاربرد انواع لوله کاروگیت با ما همراه شوید. لوله های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. لوله های کاروگیت، یکی از مدرن ترین مدل های لوله هستند. ساخت لوله کاروگیت را می توان نقطه عطفی در صنعت لوله سازی دانست. این لوله ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند. پلی اتیلن، یکی از مواد پلیمری مهم و پر مصرف می باشد. پلیمر ها دارای گستردگی فراوان و انواع مختلفی هستند. پلی اتیلن که برای ساخت لوله های کاروگیت استفاده شده دارای ویژگی های مخصوصی می باشد. گاز اتیلن، در واکنش پلیمر سازی تبدیل به پلی اتیلن می شود. پلی اتیلن، در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است. در هنگام ساخت پلی اتیلن به آن ماده ضد ماورا بنفش می افزایند؛ در نتیجه لوله های کاروگیت ساخته شده از پلی اتیلن، نیز در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم است.

مزیت های لوله کاروگیت

مزیت های فراوان لوله کاروگیت، سبب شده کاربرد انواع کاروگیت بسیار گسترده باشد. یکی از مهم ترین مزیت های لوله کاروگیت، سبک بودن و همچنین، مقاومت آن است. لوله ها در زمان گذشته، بیشتر از جنس فلز ساخته می شدند. معمولا از فلز آهن، برای ساخت لوله ها در زمان قدیم استفاده می کردند. لوله های آهنی دارای وزن بسیار زیادی بودند. سبک بودن برای لوله ها مزیت مهمی محسوب می شود. در بعضی موارد، مانند حمل و نصب ، لوله های سنگین، مشکلات زیادی به وجود می آورند. یکی از مهم ترین مزیت های لوله های جدید کاروگیت، سبک بودن این لوله ها است. اما به غیر از سبک بودن، لوله دوجداره کاروگیت دارای مزیت های دیگری نیز هستند. لوله کاروگیت در برابر تغییرات شرایط محیطی مقاوم می باشند. کاربرد انواع لوله کاروگیت، برای آب هوای مرطوب، بیشتر از سایر لوله ها است. رطوبت هوا اغلب تاثیرات منفی بر وسیله های فلزی می گذارد. لوله های فلزی قدیمی نیز در برابر رطوبت مصون نبودند. اما لوله های کاروگیت، در برابر رطوبت کاملا مقاوم هستند. علاوه بر هوای مرطوب، لوله های کاروگیت برای آب و هوایی بسیار گرم نیز مناسب می باشند.

لوله کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن چیست؟

انواع لوله کاروگیت

کاربرد انواع لوله کاروگیت متنوع و مهم است. لوله های کاروگیت یکی از مدرن ترین و جدید ترین مدل لوله ها هستند. این لوله ها را می توان از جهات مختلف تقسیم بندی کرد. لوله های کاروگیت از نظر شکل دارای انواع متفاوتی هستند. همچنین لوله ها را بر اساس مکانی که از آن ها استفاده می شود؛ تقسیم بندی می کنند. به غیر از شکل، عوامل دیگری برای تقسیم بندی لوله های کاروگیت وجود دارند. یکی از انواع لوله کاروگیت، نوع c آن است. این مدل از لوله های کاروگیت هم در داخل و هم در خارج مدور هستند. این لوله برای انتقال مایعات مختلف استفاده می شود. افراد متخصص، با توجه به دانش و تجربه خود در مکان های لازم از لوله کاروگیت نوع c استفاده می کنند. لوله کاروگیت نوع s دارای تفاوت هایی با نوع سی می باشد. در این مدل، از نوع لوله های کاروگیت، سطح بیرونی مدور و سطح داخلی صاف است. این مدل از لوله ها نیز با توجه به کاربرد خود در مکان های لازم استفاده می شوند.

انواع لوله کاروگیت از نظر اندازه

کاربرد انواع لوله کاروگیت از نظر اندازه هایی که دارند؛ با یکدیگر متفاوت است. لوله های کاروگیت دارای تنوع بسیار بالایی هستند. این لوله ها در مکان های بسیار مختلف استفاده می شود. لوله های کاروگیت را با اندازه های گوناگونی می سازند. کارشناسان لوله کاروگیت، مناسب را برای انجام کار خود انتخاب می کنند. هر کدام از لوله های کاروگیت دارای مشخصات ویژه ایی هستند. در ادامه درباره انواع لوله کاروگیت توضیح می دهیم.

لوله های کاروگیت 4 اینچی

یکی از انواع مدل های لوله کاروگیت، اندازه 4 اینچی یا 110 میلیمتری آن ها است. در بررسی کاربرد انواع لوله کاروگیت این لوله ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. لوله های کاروگیت 4 اینچی برای هدایت جریان های فاضلاب مناسب نیستند. در صورت عبور جریان فاضلاب از لوله های 4 اینچی احتمال گرفتن لوله ها وجود دارد.

لوله کاروگیت 5 اینچی

یکی دیگر از سایز های لوله ها، لوله کاروگیت 5 اینچی است. این لوله ها دارای اندازه حدودی 125 میلیمتری هستند. این سایز لوله ها برای جمع آوری فاضلاب خانه های کوچک مناسب هستند. اگر از لوله هایی با این اندازه برای خانه های بزرگ، استفاده شود، مشکل های فراوانی پیش خواهد آمد. در صورت جمع آوری فاضلاب کوچه های 10 یا 20 متری توسط لوله ایی با این سایز، گرفتگی لوله رخ می دهد. در بررسی کاربرد انواع لوله کاروگیت، برای لوله های کاروگیت 5 اینچی جمع آوری آب باران، را نیز می توان ذکر کرد. البته برای جمع آوری آب باران از لوله های کاروگیت برش خورده استفاده می شود.

لوله کاروگیت 6 اینچی

لوله کاروگیت 6 اینچی یا همان 160 میلیمتری برای جمع آوری فاضلاب خانه های بزرگ، مورد استفاده قرار می گیرد. در کوچه های 10 متری برای جمع آوری فاضلاب از این نوع لوله ها استفاده می شود. لوله هایی با قطر داخلی بزرگ تر برای جمع آوری آب و یا فاضلاب کوچه های 20 متری، مناسب هستند. اندازه لوله های کاروگیت، با مقدار فاضلاب ورودی به آن ها، باید هماهنگ باشد. در صورت مناسب نبودن اندازه فاضلاب ورودی و سایز لوله، مشکل های بسیار زیادی پیش خواهد آمد.

لوله کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن چیست؟

کاربرد لوله های کاروگیت برای سیلاب

لوله های کاروگیت، کارایی فراوان و قابل توجه ایی دارند. امروزه لوله های کاروگیت جایگزین بسیاری از لوله های قدیمی شدند. لوله ها بیشتر برای انتقال مایعاتی، مانند آب استفاده می شوند اما به غیر از آب، مواد دیگری را نیز می توان با لوله های کاروگیت منتقل کرد. به طور کلی متخصصین، لوله های کاروگیت را به منظور مدیریت جریان مایعات استفاده می کنند. در اکثر بارندگی های زیاد، سیلاب بر سطح زمین جاری می شود. مدیریت جریان سیلاب و زهکشی آن بسیار اهمیت دارد. اگر زهکشی جریان های سطحی مانند سیلاب ها به درستی انجام نشود. مشکل های فراوانی پیش خواهد آمد. اصلی ترین کاربرد انواع لوله کاروگیت در مناطق پر باران، مدیریت سیلاب ها است. در راه سازی، بیشتر از لوله های پلی اتیلن کاروگیت به عنوان مجاری عبور آب استفاده می شود. جمع آوری و هدایت آب سیلاب تنها وظیفه ی لوله کاروگیت نیست. از این لوله ها، برای انتقال سایر مایعات و همچنین بعضی از سیالات استفاده می شود.

کاربرد های لوله کاروگیت برای انتقال فاضلاب

در گذشته از لوله های پلی اتیلنی کاروگیت، در سیستم انتقال فاضلاب استفاده نمی شد. اما امروزه لوله های کاروگیت جایگزین شیوه های قدیمی انتقال فاضلاب شدند. لوله کاروگیت برای انتقال فاضلاب بسیار مناسب می باشد. به دلیل وجود اتصالات محکم، برای انتقال فاضلاب، لوله های کاروگیت بهترین گزینه هستند. تعویض لوله های فاضلاب به دلایل مختلف مشکل است. به همین دلیل باید از لوله هایی با طول عمر بالا، برای انتقال فاضلاب شهری استفاده کرد. لوله های پلی اتیلن به دلیل مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی دارای طول عمر بالایی هستند.

سایر کاربرد های لوله کاروگیت

در بعضی از سیستم های تهویه از لوله کاروگیت استفاده می شود. برای استفاده از لوله های کاروگیت در سیستم تهویه، آن ها را سوراخ دار می کنند. هوا برای رسیدن به فیلتر های تهویه توسط لوله های کاروگیت هدایت می شود. لوله کاروگیت به عنوان لوله های خنک کننده نیز، مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های کاروگیت دارای سطح زیادی هستند. در انتقال حرارت و خنک سازی هوا، سطح عامل تاثیر گذاری است. لوله هایی با سطح بزرگ تر زمان کم تری برای خنک سازی احتیاج دارند. از لوله های کاروگیت برای سیستم های شناور نیز استفاده می شود. برای سیستم های شناور باید از لوله های بزرگ با وزن کم استفاده کرد. با این لوله ها، می توان اسکله شناور ساخت. سیستم های شناور را می توان در اندازه های مختلفی تولید کرد.

لوله کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن چیست؟

شرکت نشا گستر پردیس فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ به عنوان اولین تولید کننده لوله دوجداره پلی اتیلن در ایران آغاز نمود. در آبان سال ۱۳۷۹ این شرکت توانست تندیس ویژه ابتکار و فن آوری را از اولین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب تهران کسب نماید.
شرکت نشاگستر پردیس با بهره گیری از کارشناسان توانمند خود، بهترین روش ها و تکنولوژی های روز دنیا را در طراحی و ساخت لوله های پلی اتیلن، لوله کاروگیت اسپیرال و منهول کاروگیت با گذراندن استانداردهای مربوطه، به کار می گیرد. دانش فنی و تخصصی مهندسان و کارشناسان نشاگستر از یک سو و تجربه بالا در طراحی و ساخت لوله های پلی اتیلن، پشتوانه بسیار قوی را برای پیشبرد پروژه های مختلف انتقال و تصفیه آب و فاضلاب فراهم نموده است و با به کارگیری دانش و توان فنی متکی بر نوآوری، خلاقیت و تجربه موفقیت آمیز خود، در زمینه طراحی و ساخت خطوط انتقال و ذخیره و تصفیه فاضلاب گامی موثر جهت دستیابی به این مهم برداشته است. مجموعه نشاگستر با توجه به گستردگی سایزهای لوله تولیدی و مخازن ذخیره و سپتیک و منهول با ظرفیت های متنوع، میتواند تمام نیازهای مشتریان و کارفرمایان را در این زمینه تامین نماید. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص به وبسایت نشاگستر با آدرس neshagostar.com مراجعه نمایید.