بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید


بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

گجت نیوز با بهترین هایپرکارهای سال 2020 آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی چون بوگاتی بولاید، لامبورگینی SC20، مازراتی MC20 و کوئنیگ‌زگ جمیرا به چشم می‌خورد. با وجود این که بسیاری از خودروسازان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سال 2020 با مشکلات متعددی مواجه شدند، اما در این سال توانستند هایپرکارهای خارق‌العاده‌ای را به... نوشته بهترین...

با بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰ آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی چون بوگاتی بولاید، لامبورگینی SC20، مازراتی MC20 و کوئنیگ‌زگ جمیرا به چشم می‌خورد.

با وجود این که بسیاری از خودروسازان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ با مشکلات متعددی مواجه شدند، اما در این سال توانستند هایپرکارهای خارق‌العاده‌ای را به بازار عرضه کنند؛ خودروهایی که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها شما را شگفت‌زده خواهند کرد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم

معرفی بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰

استون مارتین ویکتور

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

بخش سفارشی Q استون مارتین با الهام از ونتیج دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی توانست یک هایپرکار خاص و تک ساخت را با نام ویکتور به تولید برساند. طراحان این خودرو را طبق شاسی مونوکوک کربنی مدل One 77 ساخته‌اند و برای آن موتور ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی را در نظر گرفتند که البته با اعمال تغییراتی قدرت آن افزایش پیدا کرده است. در واقع این پیشرانه در One 77 قادر به تولید قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار بود، اما خروجی این پیشرانه اکنون به ۸۳۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۲۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. چنین تغییراتی هایپرکار ویکتور را به قدرتمندترین محصول تنفس طبیعی تاریخ این شرکت تبدیل کرده است. از این رو استون مارتین ویکتور بدون شک شایسته حضور در لیست بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰ است.

زینگر ۲۱C

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

علاقه‌مندان به هایپرکارها منتظر رونمایی از زینگر ۲۱C در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ بودند، اما این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا لغو شد تا این هایپرکار هیبریدی به شکل آنلاین معرفی شود. این هایپرکار از دو پیشرانه الکتریکی در کنار یک موتور ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که توسط این شرکت کالیفرنیایی طراحی شده است. مهندسان برای این هایپرکار از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در شاسی و سیستم تعلیق استفاده کرده‌اند. همچنین وزن این خودرو نیز فقط ۱۲۱۸ کیلوگرم است. یکی از نکات جالب در مورد این خودرو این است که زینگر ۲۱C از طریق تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته شده است؛ تکنولوژی که در آینده فرایند ساخت خودروهای تولید محدود را بیش از پیش آسان می‌کند.

گوردون موری T50

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

گوردون موری T50 را باید یک الگو در حوزه کاهش وزن نسبت به سایر هایپرکارها دانست. وزن این خودرو فقط ۹۸۶ کیلوگرم بوده و به یک موتور ۳.۹ لیتری V12 تنقس طبیعی با قدرت ۶۴۵ اسب بخار و گشتاور ۴۶۶ نیوتن‌متر مجهز است. شرکت گوردون موری هایپرکار T50 خود را جانشین حقیقی مک لارن F1 معرفی می‌کند و طبق برنامه فقط ۱۰۰ دستگاه از این هایپرکار به تولید خواهد رسید.

کوئنیگ زگ جمیرا

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

شرکت معروف کوئنیگ زگ در سال ۲۰۲۰ از هایپرکار جمیرا پرده برداشت که یکی از نوآوری‌های آن قرار دادن ۴ صندلی در این محصول است. این هایپرکار از نسخه پیشرفته سیستم Direct Drive کوئنیگ زگ بهره می‌برد که برای نخستین بار در مدل رگرا ارائه شده بود. این هاپیرکار ۴ نفره به یک موتور ۲ لیتری ۳ سیلندر جدید در کنار ۳ موتور الکتریکی مجهز شده که مجموع قدرت این پیشرانه‌های الکتریکی ۱۱۰۰ اسب بخار است، اما اگر موتور درون‌سوز را نیز به این ترکیب اضافه کنیم قدرت آن به ۱۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا خواهد کرد. کوئنیگ زگ جمیرا با چنین ویژگی‌هایی توانسته است در لیست بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰ خوش بدرخشد.

مازراتی MC20

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

مازراتی طی دهه گذشته در بازارهای جهانی حضور کمرنگی داشته است، اما این خودروساز با معرفی هایپرکار فوق‌العاده MC20 بار دیگر به صدر خبرها بازگشته است. این خودرو از آیرودینامیکی خارق‌العاده در کنار بدنه و شاسی فیبر کربن بهره می‌برد که ترکیب آنها با یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن‌متر باعث می‌شود این هایپرکار بتواند ظرف مدت کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هایپریون XP-1

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

امروزه خودروسازان به کندی از تکنولوژی هیدروژنی استفاده می‌کنند، اما بدون شک صنعت خودروسازی در آینده نزدیک از آن به شکل گسترده استفاده خواهد کرد. شرکت هایپریون به صورت جدی روی این تکنولوژی تمرکز داشته و بر پایه آن هایپرکار خود را با نام XP-1 معرفی کرده است. این خودرو را باید پیش‌نمایشی از آینده خودروهای هیدروژنی دانست. این خودرو ظرف مدت کمتر از ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و برد آن نیز بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.

لامبورگینی SC20

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

لامبورگینی SC20 به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین هایپرکارها سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که بخش موتوراسپرت لامبورگینی بر پایه اونتادور این اسپیداستر تک ساخت را طراحی کرده است تا به خوبی با مک لارن الوا و آستون مارتین V12 اسپیداستر رقابت کند. این خودرو که از لحاظ طراحی از مدل‌های وننو رودستر، اونتادور J و کانسپت S ویژگی‌هایی را قرض گرفته است، به همان موتور ۶.۵ لیتری V12 اونتادور SVJ مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر است.

بوگاتی بولاید

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

بوگاتی بولاید در لیست بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۰ یک هیولای واقعی محسوب می‌شود؛ این هایپرکار با برخورداری از پیشرانه W16 شیرون به قدرتی برابر با ۱۸۵۰ اسب بخار مجهز شده که با ترکیب این قدرت با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی خود نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده ۰.۶۷ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار را ارائه می‌دهد. این خودرو سلاح بوگاتی برای پیست محسوب می‌شود، چراکه قادر است یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ظرف مدت ۵ دقیقه و ۲۳.۱ ثانیه طی کند؛ رکوردی که از رکوردار فعلی این پیست یعنی مرسدس AMG GT سری سیاه حدود بیش از ۱ دقیقه سریع‌تر است.

دولاژ D12

بهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسیدبهترین هایپرکارهای سال 2020 را بشناسید

شرکت فرانسوی دولاژ در سال ۱۹۵۳ به فعالیت خود خاتمه داد، اما اکنون در قرن ۲۱ با معرفی هایپرکار D12 پس از ۷۰ سال به عرضه خودرو بازگشته است. این هیولا که در ساخت آن از خودروهای مسابقه‌ای فرمول ۱ و هواپیماهای جنگنده الهام گرفته شده است به یک موتور ۷.۶ لیتری V12 در کنار یک موتور الکتریکی مجهز است که ترکیب آنها قدرتی برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار را ارائه می‌کند. طراحان برای کابین این خودرو از هواپیماهای جنگنده الهام گرفته‌اند و صندلی سرنشین پشت صندلی راننده نصب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان