تراکتور در جاده خاکی| خط قرمز زنوزی روی مسعود شجاعی و چمنیان؟


تراکتور در جاده خاکی| خط قرمز زنوزی روی مسعود شجاعی و چمنیان؟

نتایج شجاعی، تیفوسی‌ها را به دفتر مالک باشگاه کشانده و حالا از تبریز شنیده می شود هواداران تراکتور خواهان معرفی یک سرمربی سرشناس به جای مسعود شجاعی و عباس چمنیان هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آینده تراکتور مبهم‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. تیم به میانه‌های جدول رسیده است و کسی نمی‌داند مسئول نتایج تیم دقیقا چه کسی است. هواداران شاکی این باشگاه روز گذشته مقابل دفتر این باشگاه تجمع کردند و شعار‌هایی را علیه مالک و بازیکنان این تیم سر دادند.

تجمع اعتراض آمیز هواداران تراکتور مقابل دفتر باشگاه

پس از ثبت سومین باخت متوالی تراکتور در بازی‌های خانگی تعدادی از هواداران این تیم از حدود ساعت ۱۱ دیروز مقابل دفتر این باشگاه در ورزشگاه بنیان دیزل تجمع و به شرایط تیم اعتراض کردند. این هواداران با سر دادن شعار‌هایی نسبت به وضعیت سرمربیگری تراکتور و عملکرد مدیریتی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه انتقاد‌هایی را مطرح کرده و خواستار فراهم شدن راهکار‌هایی برای برون رفت تیم از وضعیت فعلی شدند. آن‌ها همچنین بر لزوم تقویت تیم و انتخاب یک سرمربی به جای مسعود شجاعی تاکید داشتند.

مسئله شجاعی

در تبریز همه منتظرند تا بفهمند تصمیم مسعود شجاعی برای آینده فوتبالش چیست؛ می‌خواهد سرمربی تراکتور باشد یا همچنان دوست دارد به دوران بازی ادامه دهد. نکته مهم این است که شجاعی به‌عنوان بازیکن، همچنان ستاره‌ای طراز‌اول محسوب می‌شود؛ اما اینکه هم‌زمان بخواهد از داخل زمین تیم را هدایت کند، شاید گزینه جذابی باشد، اما چشم‌اندازش موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌رسد. موقعیت فعلی برای شجاعی ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما تراکتور باید هرچه‌زودتر تکلیفش را بداند.

بازار نقل‌و‌انتقالات

تراکتور در ابتدای نیم‌فصل، نقل‌و‌انتقالات موفقیت‌آمیزی نداشت و نمی‌توان برای این ناکامی تنها علیرضا منصوریان و محمد علیپور (سرمربی و مدیرعامل) را تقصیرکار دانست. علیپور که از میانه‌های راه به جمع تی‌تی‌ها اضافه شد و منصوریان نیز نسبت به نخریدن برخی بازیکنان مدنظرش دلخوری داشت. حالا میراث نقل‌و‌انتقالات تابستانی به شجاعی رسیده است؛ اسکواد نامتوازن که به‌جز پست دروازه، در تمام پست‌ها مشکل دارد. اما چه ستاره‌ای در‌دسترس تراکتور است؟ تی‌تی‌ها به‌وضوح کم‌ستاره شده‌اند و روی نیمکت هم مهره خاصی ندارند، اما در بازار هم بازیکن بزرگی دیده نمی‌شود و بعید است که تغییر آن‌چنانی در فهرست تراکتور ایجاد شود. اما سؤال مهم‌تر از پرسش پیشین این است که چه کسی قرار است لیست بدهد و چه کسی قرار است بازیکن بخرد و دست‌آخر چه کسی مسئولیت نتایج را برعهده خواهد گرفت؟

اشکان کجاست؟

ستاره‌ای که لقب «گلادیاتور» را از سکو‌های تی‌تی گرفت، با روز‌های اوجش فاصله‌ای جدی دارد. او حساس‌ترین بازی‌های فصل (پرسپولیس و استقلال) را از دست داد و این در‌حالی رقم خورد که باشگاه تراکتور فارغ از سرمربیگری منصوریان و شجاعی، حساب ویژه‌ای روی این بازیکن برای فصل جاری باز کرده بود. دژاگه در ماه‌های اخیر به‌خاطر مصدومیت، چند‌هفته‌ای را در آلمان سپری کرد و حتی در اردوی تهران هم غیبت داشت و نکته مهم این است که کسی هم درباره او توضیح شفافی نمی‌دهد.

ضعف تاکتیکی

تراکتور در این فصل ضعف جدی در خط دفاعی داشته است. لازم نیست که ۱۴ بازی تراکتور را دیده باشید تا به این نکته پی ببرید؛ تراکتور نزدیک به ۲۰ موقعیت در ورزشگاه خانگی به استقلال و پرسپولیس داد و ۴ گل هم خورد تا حساس‌ترین بازی‌های فصل را واگذار کند. سرخ‌پوشان تبریزی این فصل ۱۲ گل خورده داشته‌اند و با تغییرات بسیار زیاد در خط دفاع، به استقبال رقبا رفته‌اند. نکته جالب اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر با دریافت میانگین ۱۵ گل خورده قهرمان لیگ برتر شده است، اما تراکتور تا حالا گل خورده نزدیک به همین میزان را دارد. در خط حمله هم اوضاع مساعد نیست و میانگین گل زده عدد کمتر از یک را نشان می‌دهد. راه‌حل مسعود شجاعی و ۳ دستیارش برای این مشکل چیست؟

تعویض خیلی عجیب

احسان حاج‌صفی روز پنجشنبه یکی از بهترین بازیکنان تیم تراکتور بود و اتفاقا ۲ بار با شوت‌از‌راه‌دور، دروازه پرسپولیس را تا آستانه فروپاشی پیش برد؛ اما ناگهان تعویض شد و جای خود را به امین اسدی داد. این در‌حالی است که احسان حاج‌صفی بازیکنی شوت‌زن است که توانایی ارسال توپ را هم دارد و این فصل نشان داده که حتی در گل‌زنی هم از بازیکنانی، چون امین اسدی عملکرد بهتری داشته و تعویضش بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در‌واقع کادرفنی تراکتور باید به دلیل خروج این بازیکن پاسخ دهد، چرا‌که در ۶‌دقیقه پایانی مسابقه، او می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد.

زنوزی، کلیدی که خودش قفل است!

نکته مهمی که شاید رابطه تراکتور - شجاعی را تعریف کند، موضع محمدرضا زنوزی درباره اوضاع است. هیچ کسی در تراکتور بیش از او قدرت ندارد و حتی مدیران‌عامل نیز از اختلاف‌نظر با او به سلامت خارج نشده‌اند و به درِ خروجی باشگاه رسیده‌اند؛ بنابراین کلید حل تمام مسائل باشگاه تراکتور در دست زنوزی است و حالا او که تمام‌قد از شجاعی حمایت کرده بود، باید موضع خود را شفاف بیان کند تا بشود به پرسش‌های قبل نیز پرداخت. بدون شک نتایج اخیر تراکتوری‌ها مورد پسند تماشاچیان نیست و این چیزی هست که خود زنوزی هم می‌داند. حمایت او از مسعود شجاعی تا جایی خواهد بود که رضایت هواداران وجود داشته باشد و گرنه بی تردید زنوزی در برابر فشار تیفوسی‌های این تیم کوتاه می‌آید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!