فرماندار: 15 پروژه دهه فجر در هلیلان کلنگ زنی و افتتاح می شود


فرماندار: 15 پروژه دهه فجر در هلیلان کلنگ زنی و افتتاح می شود

ایلام- ایرنا - فرماندار هلیلان گفت: 15 پروژه ایام مبارک دهه فجر با اعتباری افزون بر 260 میلیارد ریال در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

سعید شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر هلیلان برای بیش از ۲۵۰ نفر بصورت سیار اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی یادآور شد: با اهتمام اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام سه دبستان روستای چالخشک، گشور و دارپروشه هلیلان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در راستای طرح آجر به آجر و کمک خیرین در این ایام به بهره برداری می رسد.

فرماندار هلیلان یادآور شد: فاز اول جنگل کاری روستای چشمه ماهی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و پارک ملی شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این شهرستان کلنگ زنی می شود.

شهبازی تاکید کرد: پروژه آبرسانی ثابت داجیوند هلیلان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با مشارکت نهاد انقلابی بنیاد علوی در حال مناقصه و پیمان سپاری بوده و در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام دهه فجر دبستان ۲ کلاسه روستای کلاته و هنرستان هشت کلاسه شهر کهره هلیلان نیز با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار هلیلان افزود: احداث مسکن مددجویان سازمان بهزیستی روستاهای پله کبود و چشمه ماهی، افتتاح منازل مسکونی کمیته امداد امام ( ره) شهرستان، بهره برداری از روکش آسفالت سرچم با پیاز آباد، جاده ورمله، پل دارپروشه سایر طرح هایی است که در این شهرستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسند.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06