کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در خراسان جنوبی احداث می‌شود


کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در خراسان جنوبی احداث می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: احداث و راه‌اندازی کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در شهرهای با جمعیت پایین استان به عنوان طرح نمونه (پایلوت) در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد فرهادی روز شنبه در پنجمین نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان اظهار داشت: حسب ارائه پیشنهاد استاندار و پیگیری‌های ایشان درخصوص احداث و راه‌اندازی کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در شهرهای با جمعیت پایین، این موضوع امروز در دستور کار جلسه گنجانده شد تا روال اجرایی خود را طی کند.

وی افزود: این طرح با موافقت رییس سازمان دامپزشکی کشور به عنوان نمونه الگویی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود و به صورت طرحی تیپ در دیگر استان‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه احداث کشتارگاه صنعتی در شهرهای کوچک مقدور نیست، این طرح می‌تواند نیاز این شهرها به کشتارگاه دام را برطرف کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و رعایت موازین شرعی و بهداشتی، به بحث ذبح دام در سطح استان نگاه ویژه‌ای شده است.

فرهادی افزود: بر همین اساس ما به دنبال این هستیم که ذبح بهداشتی دام گسترش پیدا کند و در همین راستا زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران را تسهیل می‌کنیم.

وی گفت: از آنجا که خون از مهمترین آلوده کننده‌های طبیعت است که حتی باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود لذا توجه به شرایط کشتارگاه‌ها و نظارت بر عملکرد آنها همواره مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: براساس دستور کار جلسه و پیرو پیگیری مصوبات جلسات گذشته، مسایل و مشکلاتی که در بازدید از کشتارگاه‌ها احصا شده است، برای رفع و اصلاح به مبادی ذیربط ابلاغ شد.

در این نشست که با حضور همه اعضا همراه بود، بر فرهنگ‌سازی درخصوص ضرورت ذبح دام در کشتارگاه‌ها به جهت حفظ بهداشت محیط و سلامت افراد جامعه تاکید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن