خیز ملایم کرونا و هشدار به 8 استان


خیز ملایم کرونا و هشدار به 8 استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهرهای نارنجی به 36 شهر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین تصمیمات این ستاد برای مقابله با کرونا اظهار داشت: پنجاه وششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور مسؤولان برگزار شد، مباحثی از قبیل ویروس جهش یافته در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. در کشورهای انگلیس، ژاپن و آفریقا این ویروس مشاهده شده است شیوع آن در برخی کشورها مانند انگلیس و آمریکا افزایش زیادی داشته است هرچند این کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد باید حواسمان باشد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: شیوع کرونای جهش یافته در ژاپن نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته و 70 درصد تخت‌های بیمارستانی این کشور پر شده است، کشور ما بر خلاف کشورهای دیگر که مشکلات زیادی دارند در شرایط خوبی قرار دارد و باید تا قبل از شیوع واکسیناسیون پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم عید نوروزی آرامی داشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: امسال سومین سالی است که در تعطیلات عید با پدیده‌های مختلفی روبه رو هستیم، خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداریم و شهرهای نارنجی که 18 بود امروز به 36 شهر رسید و شهرهای زرد که 130 بود به 178 رسید و شهرهای آبی نیز با روند کاهشی به 236 شهر رسیده است. خیز بیماری در برخی از استان‌ها به صورت ملایم آغاز شده است و باید زدن ماسک، تهویه مناسب و با پرهیز از حضور در تجمعات جلو خیز بیماری را بگیریم.

وی با بیان اینکه استان‌های هرمزگان، خوزستان یزد گیلان مازندارن گلستان آذربایجان غربی و لرستان باید بیشتر رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند گفت: تعداد شهرهای نارنجی به 36 شهر رسیده است و استان‌های مختلف پراکنده شده است که این موضوع نشان می‌دهد با توجه به افزایش موارد ابتلا درجه میزان همه‌گیری در آنها افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در دنیا یکبار دیگر ثابت شد که الکترونیکی کردن خدمات می‌تواند کمک کننده باشد و خدمات پرتکرار که مردم مجبورند به صورت حضوری مراجعه کنند غیر حضوری شود و تا پایان سال 1399 دستگاه‌های اجرایی موظف شوند سه خدمت پر مخاطب را الکترونیکی کنند.

وی بااشاره‌به وضعیت برگزاری امتحانات دانشجویان گفت: امتحانات دانشجویانی که کلاس عملی و امتحانات عملی دارند چنانچه بومی آن دانشگاه باشند و نیاز به خوابگاه نداشته باشند در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود و امتحانات دیگر به صورت غیرحضوری برگزار خواهد بود. استان تهران و البرز همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و این وضعیت شکننده است. استان‌های گیلان گلستان و مازندران منع تردد دارند و شهرهای مسافرپذیر مثل اصفهان کیش قشم شیراز و مشهد منع تردد برقرار است.

رئیسی افزود: اولین محموله واکسن وارد کشور شده است و بر اساس اولویت‌ها تزریق شروع می‌شود و محموله‌های بعدی به دست ما خواهد رسید، خوشبختانه این واکسن مورد تایید است و مجله لنست نیز تایید کرد که این واکسن 91.6 درصد اثربخشی دارد و برای تمام گروه‌های سنی قابل استفاده است و این واکسن ایمن است و اغلب کشورهای اروپایی متقاضی دریافت واکسن هستند. واردات واکسن از سبد کواکس در حال پیگیری است و امیدواریم طی چند ماه اینده واکسن تولید داخل نیز به دست ما برسد، واکسن سرم‌سازی رازی فردا یا پس فردا وارد فاز انسانی خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر