بهره‌برداری از بزرگترین طرح کنسانتره جنوب کشور در جهرم


بهره‌برداری از بزرگترین طرح کنسانتره جنوب کشور در جهرم

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح بزرگ صنعتی تولید کنسانتره میوه و مرکبات در شهرک صنعتی جهرم به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس شنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح بزرگترین طرح تولید کنسانتره جنوب کشور، گفت: این طرح با سرمایه گذاری افزون بر ۱۵۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی و در فاز نخست برای ۴۰۰نفر اشتغال ایجاد شده است.

احد فتوحی افزود: این مجموعه صنعتی در فاز نخست ظرفیت تولید ۲۸۰۰تن انواع کنسانتره را دارد که در فازهای بعدی افزایش می‌یابد.

او با اشاره به حمایت‌های انجام شده برای استقرار این مجتمع صنعتی در شهرک صنعتی جهرم، گفت: زمین محل استقرار این طرح صنعتی پس از فسخ قرارداد راکد قبلی و انجام تشریفات قانونی، در اردیبهشت سال گذشته به سرمایه گذار طرح تحویل شد که این سرمایه گذار نیز در مدت ۲۲ماه این طرح بزرگ را اجرایی و به بهره برداری رساند.

فتوحی با بیان اینکه شهرستان جهرم از قطب‌های مهم تولید مرکبات و خرما در کشور است، راه‌اندازی طرح بزرگ کنسانتره را یکی از نیازهای مهم شهرستان اعلام کرد که امروز و در راستای جهش تولید و با تلاش جهادگونه بخش خصوصی تحقق یافته و با راه‌اندازی این مجموعه صنعتی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و تولید محصول صادرات محور،سبب اشتغال زایی بالایی نیز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به انعقاد ۵۶قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی جهرم، گفت: تاکنون ۲۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۰۰نفر فعال و ۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز در مرحله ساخت و ساز است.

فتوحی ادامه داد: شهرک صنعتی جهرم که در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار واقع شده به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات از وضعیت مناسبی برخوردار است، طرح مسیر دسترسی به این شهرک صنعتی اجرا شده و طرح توسعه شبکه روشنایی آن در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در واقع شهرک صنعتی جهرم یکی از بهترین‌های این استان به شمار می‌آید و امید است بتوانیم با توجه به نیازسنجی و رایزنی‌های انجام شده و تاکید فرمانداری ویژه این شهرستان، شهرک‌های تخصصی را راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر اشتغالزایی، فرصت‌هایی برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی این منطقه نیز فراهم شود.

فتوحی اظهار کرد: با توجه به تکمیل بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی آمادگی دارد و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟