صعود نفت به بالای 60دلار بعید است


 صعود نفت به بالای 60دلار بعید است

مدیرعامل شرکت گانور که یکی از بزرگترین شرکتهای بازرگانی نفت جهان است، صعود قیمت هر بشکه نفت به بالای 60 دلار را بعید دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، توربیورن تورنکوئیست، مدیرعامل شرکت گانور در مصاحبه با بلومبرگ گفت: با توجه به این که قیمت فعلی باعث می شود نفت زیادی عرضه شود، بعید است قیمت نفت به بالای مرز ۶۰ دلار صعود کند.

وی در ایمیلی به بلومبرگ گفت: به محض این که نفت به ۶۰ دلار برسد، تولید نفت سودآور خواهد شد و انگیزه تولیدکنندگان نفت برای عدم افزایش تولید به سرعت از میان می رود.

قیمت نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک پلاس، کاهش تولید یکجانبه عربستان سعودی، تقاضای قوی آسیا و ریسک پذیری در بازارها، رشد قوی پیدا کرد و در معاملات روز جمعه چند سنت تا مرز ۶۰ دلار فاصله داشت. با این حال مدیرعامل گانور بر این باور است که این رشد قیمت به خصوص در نیمه اول سال ۲۰۲۱ محدود خواهد بود.

وی گفت: تقاضای جهانی برای فرآورده های نفتی همچنان پایینتر از سطح پیش از شیوع ویروس کروناست و حداکثر پنج میلیون بشکه در روز پایینتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ است.

چین پیشران قدرتمند تقاضاست در حالی که اروپا بازار به شدت آسیب دیده ای است. آمریکا ثبات بیشتری از اروپا داشته و تقاضای آن تنها چند میلیون بشکه کاهش داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بانک آمریکایی گلدمن ساکس ابتدای هفته گذشته پیش بینی خوش بینانه ای برای بازارهای نفت داشت و برآورد کرده بود تقاضای جهانی برای نفت تا اوت امسال به سطح ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می رسد. طبق پیش بینی گلدمن ساکس، بازار نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۳ میلیون بشکه در روز کمبود عرضه خواهد داشت و با وجود انتظارات برای احیای آهسته تقاضا، با توجه به محدودیت عرضه در ابتدای سال ۲۰۲۱، آینده نزدیک برای قیمتها روشن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی