جهانگیری: ارزش تولیدات پتروشیمی کشور به 25 میلیارد دلار می‌رسد


جهانگیری: ارزش تولیدات پتروشیمی کشور به  25 میلیارد دلار می‌رسد

کرمانشاه- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری گفت: در سال 1400 تولیدات صنعت پتروشیمی کشور به 100 میلیون تن با ارزش 25 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب بیان داشت: صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین پیشران های توسعه اقتصادی کشور است.

او افزود: در دوران جنگ اقتصادی آمریکا که صادرات نفت با مشکل مواجه شد، این صنعت پتروشیمی بود که نیازهای ارزی کشور را تامین کرد.

جهانگیری ادامه داد: آمریکایی ها فکر می کردند که شاهرگ نفت را اگر قطع کنند، می توانند ایران را از پای در بیاورند اما همت و شجاعت مسوولات وزارت نفت، آمریکایی ها را ناکام گذاشت.

معاون اول رییس جمهوری در عین حال گفت: تحریم ها باعث شد تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست بدهیم که اگر این اتفاق نمی افتاد این شرایط اقتصادی برای مردم به وجود نمی آمد.

او گفت: صنعت پتروشیمی توانست میلیاردها دلار در اختیار کشور قرار دهد و تقریبا کارخانه ای نداشتیم که به دلیل ناتوانی از تامین مواد اولیه تعطیل شده باشد.

جهانگیری تاکید کرد: باید برای صنعت پتروشیمی و مدیرانی که به کشور خدمت می کنند ارزش قایل شد و از آنها تقدیر کرد.

وی پتروشیمی اسلام آبادغرب را یکی از مهمترین طرح های پتروشیمی کشور دانست و گفت: در حالی که سال ۵۷ دسته بیل وارد می کردیم اما الان دانش ساخت پیچیده ترین صنایع پتروشیمی را در اختیار داریم.
جهانگیری افزود: طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب با ۵۴۵ میلیون دلار سرمایه گذاری برای تولید پلی پروپیلن ایجاد می شود و تمام مراحل ساخت و تجهیز آن بومی است.
وی از بخش خصوصی خواست تا خودشان را تجهیز کنند و صدها کارخانه در اطراف پتروشیمی اسلام آبادغرب ایجاد کنند.
نام کرمانشاه همواره برای ملت ایران اطمینان بخش بوده است
جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وفاداری مردم استان کرمانشاه به جمهوری اسلامی و ایران و تقدیم ۱۰ هزار شهید این استان گفت: نام کرمانشاه همواره برای ملت ایران اطمینان بخش بوده است.
او از کرمانشاه به عنوان مهد بزرگ تمدن تاریخی و پاسدار بزرگ مرزهای ایران نام برد و گفت:‌ دغدغه بیکاری از این استان با استعدادهای فراوان طبیعی که دارد باید رخت بربندد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش