افتتاح و کلنگ‌زنی 5 طرح عمرانی در اسدآباد


افتتاح و کلنگ‌زنی 5 طرح عمرانی در اسدآباد

در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر پنج طرح مختلف عمرانی در شهر اسدآباد و آجین افتتاح و کلنگ زنی شد.

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری سیدان شهر اسدآباد با اعتبار ۱۰۰۰ میلیون ریال نخستین طرح افتتاح شده شهر اسدآباد بود که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد در آیین بهره برداری از این طرح، از افتتاح همزمان سه طرح اداره میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد طرح با اعتباری افزون بر ۸۷۳۹ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح شده و به بهره برداری رسیدند.

سعید کتابی دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری سیدان با اعتبار ۱۰۰۰ میلیون ریال، آب انبار صفوی با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال و تأمین زیرساخت روستای هدف گردشگری ملحمدره با اعتبار ۴۲۳۹ میلیون ریال را پروژه های همزمان افتتاح شده هفتمین روز دهه مبارک فجر در این شهرستان عنوان کرد.

افتتاح مسیر روشنایی گلزار شهدای شهر آجین

افتتاح مسیر روشنایی گلزار شهدای شهر آجین با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال دومین طرحی بود که امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید. فرماندار اسدآباد تصریح کرد: ۱۶طرح برق رسانی به مناسبت دهه فجر با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از این تعداد، ۱۱ طرح با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال قابل افتتاح و پنج طرح با اعتباری افزون بر ۸۹۵۰ میلیون ریال قابل کلنگ زنی هستند.

کلنگ زنی رختکن زمین چمن مصنوعی شهر آجین

طرح رختکن و سرویس بهداشتی زمین چمن مصنوعی شهر آجین با اعتبار ۱۰۰۰ میلیون ریال نیز تنها طرح کلنگ زنی شده در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان اسدآباد در مرکز بخش پیرسلمان بود. در این طرح از نامگذاری زمین چمن مصنوعی شهر آجین با نام «شهدای شهر آجین» نیز پرده برداری شد.

افتتاح تجهیز کتابخانه شهر آجین

تجهیز کتابخانه شهر آجین با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی دیگری طرحی بود که امروز افتتاح شد. فرماندار اسدآباد با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت زیرساخت های کتابخوانی شهرستان اسدآباد گفت: در دهه فجر سه طرح کتابخوانی با اعتباری افزون بر ۱۵۰۰ میلیون ریال شامل طرح تسهیل خدمات برای گروه خاص معلولان با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال، تجهیز کتابخانه شهر آجین با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال و ارتقاء تجهیزات کتابخانه ای با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی طرح های کتابخوانی افتتاح شده این شهرستان در دهه مبارک فجر بود.

کتابی همچنین از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای کتابخانه استاندارد این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ساخت و ساز این طرح از سال آینده با متولی گری نهاد کتابخانه های عمومی استان آغاز خواهد شد که امیدواریم واگذاری این طرح به این نهاد بتواند بهره برداری از این طرح را شتاب داده و با بهره برداری از این طرح مهم کتابخوانی سرانه فضای کتابخوانی شهرستان ارتقاء یابد.

افتتاح خانه هلال شهر آجین

خانه هلال شهر آجین نیز آخرین طرح به بهره برداری رسیده هفتمین روز از دهه فجر در شهر آجین مرکز بخش پیرسلمان شهرستان اسدآباد بود. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با اشاره به وجود ۱۰ خانه هلال در سطح روستاهای اسدآباد گفت: سهمیه امسال شهرستان اسدآباد در راستای راه اندازی خانه های هلال ۱۴ خانه هلال بوده که تا پایان سال ۱۳ مورد از این میزان سهمیه محقق خواهد شد.

محمدرضا اعتصام با بیان اینکه از ۱۰ خانه هلال شهرستان تعداد چهار خانه هلال در بخش پیرسلمان و مابقی در بخش مرکزی هستند، خاطرنشان کرد: کل اعضای خانه های هلال روستاهای اسدآباد قبل از افتتاح طرح های خانه هلال دهه فجر تعداد ۹۶ نفر بوده که قطعاً با افتتاح خانه های هلال جدید در دهه فجر تعداد اعضای خانه های هلال شهرستان افزایش خواهد یافت.

وی از افتتاح و راه اندازی خانه هلال روستای لک لک بخش پیرسلمان نیز در دهه مبارک فجر خبر داد و یادآور شد: علاوه بر خانه هلال لک لک، دو خانه هلال روستایی نیز در دیگر روستاهای شهرستان در دهه فجر افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

اعتصام با بیان اینکه خانه‌های هلال به شکل مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می شوند، افزود: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال احمر راه اندازی و افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف خانه های هلال ترویج فرهنگ کمک به همنوع و مساعدت به تسکین آلام بشری بوده که از وظایف جمعیت هلال احمر و خانه های هلال به شمار می رود، تصریح کرد: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان، ارائه آموزش های امدادی، کارگاهی و توانمندسازی و شناسایی، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از اهم فعالیت های خانه هلال خواهد بود.

محمود فیروزبخت، بخشدار پیرسلمان هم با اشاره به اینکه خانه هلال روستای لک لک نیز در دهه فجر افتتاح و راه اندازی خواهد شد، مطرح کرد: در حال حاضر بخش پیرسلمان دارای سه خانه هلال در شهر آجین، طویلان سفلی و قاسم آباد بوده و روستاهای دیگر بخش نیز ظرفیت راه اندازی خانه هلال را دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در