معاون نهاد ریاست جمهوری طرح‌های بخش مرزی داشلی‌برون گنبد را افتتاح کرد


معاون نهاد ریاست جمهوری طرح‌های بخش مرزی داشلی‌برون گنبد را افتتاح کرد

گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با هفتمین روز دهه فجر در مراسمی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری پروژه‌های آب و فاضلاب و ورزش روستایی بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس افتتاح و عملیات ساخت آن آغاز شد.

در مراسم امروز که به صورت متمرکز در روستای "دماغ" بخش داشلی برون برگزار شد ساخت پروژه‌های آب و فاضلاب شامل آبرسانی به روستاهای "قیزلر، دماغ، خیرخوجه علیا و سفلی" و احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰ متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ و ۱۴ کیلومتر خط انتقال با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز و زمین چمن مصنوعی روستای کرند به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع و هفت میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها گفت: آبرسانی به روستاها از جمله پروژه‌های اولویت دار دولت است و بر اساس برنامه ریزی وزارت نیرو هر هفته حدود ۴۰ روستا به شبکه آب وصل می‌شود.

محمد امید افزود: با پیگیری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه آبرسانی روستاها و عشایر در نظر گرفته شده بود که از محل این منابع خطوط آبرسانی حدود ۱۰ هزار روستا تعویض شد.

معاون نهاد ریاست جمهوری طرح‌های بخش مرزی داشلی‌برون گنبد را افتتاح کرد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس به ایرنا گفت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی هفت پروژه آغاز و ۲ پروژه با اعتبار ۱۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود که ۳۰ هزار و ۵۵۲ نفر از جمعیت شهر و روستایی گنبدکاووس از مزایای این پروژه‌ها بهره مند خواهند شد.

حسین سعیدی‌راد افزود: علاوه بر پروژه‌های امروز داشلی برون، احداث سه حلقه چاه آب، ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع و سه باب مخزن ذخیره آب بتنی با مجموع ۵۰۰ متر مکعب از دیگر پروژه‌های دهه فجر گنبدکاووس است.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۰ روستا و یک نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق