امام جمعه شاهرود : انقلاب اسلامی در دنیا تاثیرگذار بود


امام جمعه شاهرود : انقلاب اسلامی در دنیا تاثیرگذار بود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت : انقلاب اسلامی مردم ایران ، انقلابی فرهنگی بوده و شناسنامه دینی دارد و به همین خاطر در دنیا تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی روز شنبه در آیین افتتاح متمرکز طرح های عمرانی و شورای اداری شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد ، افزود : اعتبارهای بسیار زیادی برای اجرای طرح های عمرانی کشور هزینه می شود اما بیشتر آن ها دارای پیوست فرهنگی نیست.

وی گفت : تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های عمرانی موجب اثرگذاری بیشتر فرهنگ انقلاب در نسل جدید می شود .

امام جمعه شاهرود با گلایه از برخی مسوولان دستگاه های اجرایی که در تهیه پیوست های فرهنگی برای طرح های عمرانی کم کاری می کنند ، افزود : لازم است این مدیران مروری بر اهداف مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی و نیز آرمان های نظام داشته باشند.

وی از نبود نمازخانه شایسته در برخی طرح های عمرانی بزرگ کشور انتقاد کرد و گفت : توقع رهبری انقلاب این است که به نماز اهمیت بسیار زیادی داده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: ۷۲ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان امروز بهره‌برداری شدند که برای ۴۴۱ تن ایجاد شغل شد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در حوزه عمرانی ۷۳ میلیارد تومان است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش غیر دولتی در حوزه اقتصادی هم ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی ۲۹ طرح هم خبر داد و تصریح کرد : ۲۶ طرح عمرانی و سه طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۱۴۵ نفر کلنگ زنی شد.

جلالی با اشاره به اینکه تعداد طرح های قابل افتتاح امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است ، اظهار داشت : هزینه طرح‌های امسال نسبت به سال گذشته دستکم سه برابر بوده که این میزان اعتبار نشان دهنده اهمیت این طرح‌ها است.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهوری به شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد تومان به شاهرود تخصیص یافت که ۱۳۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

جلالی اظهار داشت: در سفر دوم هم ۱۶۲ میلیارد تومان به طرح‌های شهرستان مصوب شد که تاکنون ۵۴ میلیارد تومان از آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه استاندار سمنان طی نامه‌ای از رییس جمهور مصوبات سفر را درخواست کرد، افزود: از ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفرها ، حدود ۱۶۵ میلیارد تومان مربوط به شاهرود بوده که طرح‌های اجرایی به طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی شرکت آب و فاضلاب ، تامین راه شامل عملیات خاکی و جدول در شرکت شهرک‌های صنعتی ، آسفالت معابر سطح شهر در بیارجمند ، توسعه و احداث شبکه در نقاط مختلف توسط شرکت توزیع نیروی برق ، بهره‌برداری از تاسیسات ارتقای کیفی آب شرب شهر ببارجمند ، افتتاح پیاده رو شهید صدوقی شاهرود و اجرای عملیات آبخیزداری با سنگ و ملات در ابرسج و میقان در بسطام به بهره‌برداری خواهند رسید.

روکش آسفالت معابر ۳۰۰هزار متر مربع در شهرستان شاهرود ، آبیاری نواری جهاد کشاورزی بسطام ، اجرای آسفالت شرکت شهرک‌های صنعتی ، تامین آب مجتمع آبرسانی روستایی خارتوران از دیگر طرح‌های قابل اجرا در دهه فجر امسال است.

ادامه ساخت جاده تندرستی شاهرود ،گام نخست طرح احداث باغ راه ، احداث پل عابر پیاده ساختمان شهرداری شاهرود،احداث میدان شهرک رضوی بسطام ، اصلاح خط انتقال آب شرب چشمه‌سارهای روستای میقان،احداث پست هوایی در سطح شهرستان،اصلاح و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف بسطام از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق