برگزاری تظاهرات ضد آل خلیفه در بحرین


برگزاری تظاهرات ضد آل خلیفه در بحرین

خبرگزاری آریا- شرکت کنندگان در تظاهرات دهمین سالگرد انقلاب 14 فوریه درمنامه پایتخت بحرین، شعار‌هایی علیه پادشاه این کشور سردادند.

برگزاری تظاهرات ضد آل خلیفه در بحرین
خبرگزاری آریا- شرکت کنندگان در تظاهرات دهمین سالگرد انقلاب 14 فوریه درمنامه پایتخت بحرین، شعار‌هایی علیه پادشاه این کشور سردادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون اللولوه، شرکت کنندگان در تظاهرات دهمین سالگرد انقلاب 14 فوریه درمنامه پایتخت بحرین، شعار‌هایی علیه پادشاه این کشور سردادند.
مردم بحرین به ویژه جوانان این کشور هرسال در بزرگداشت انقلاب 14 فوریه با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور بر مطالبات خود و دستاورد‌های این خیزش مردمی تاکید می‌کنند.
انقلاب بحرین در حالی وارد دهمین سالگرد خود می شود که این کشور به جزیره‌ای از سرکوب، کشتار، بی حرمتی، نقض حقوق بشر و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز مبدل شده است.
در حالی که رژیم آل خلیفه در نقض حقوق بشر و سرکوب انقلابیون یکه تازی می‌کند ؛ مجامع بین المللی و برخی جوامع عربی و اسلامی و قدرت‌های بزرگ غربی که پیوسته داعیه حقوق بشر و عدالتخواهی را دارند، تاکنون در این زمینه سکوت کرده اند .
در این میان مردم بحرین همچنان به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند اعتراضاتی که همچنان بدون سلاح و تنها با تحصن‌ها و تظاهرات‌ها اعلام می‌شود و با سرکوب و حمله و ارعاب به آن‌ها پاسخ گفته می‌شود.

خاستگاه انقلاب 14 فوریه 2011 بحرین چه بود؟
باید توجه داشت که رژیم آل خلیفه همه قدرت را در این کشور به دست گرفته و اداره امور این کشور تنها به دست این خاندان صورت می‌گیرد، مجلس منتخب مردم که متشکل از 40 نماینده است، هیچ اختیاری ندارد و تنها مجلس شورا که نمایندگان آن از سوی پادشاه انتخاب می‌شوند از اختیار برخوردار است و دست آخر هر قانونی که به تصویب می‌رسد پیش از تایید پادشاه بحرین، فاقد هرگونه اعتبار و ضمانت اجرایی است.
80 درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند، اما فقط 17 نماینده از شیعیان در پارلمان هستند و اغلب وزارتخانه‌های این کشور نیز در قبضه خاندان آل خلیفه و عموزاده‌های این خاندان است و این مسئله علت اصلی جنبش عدالتخواهی و انقلاب 14 فوریه بحرین است که برای رسیدن به مطالبات مردم این کشور همچنان تلاش می‌کند.

مطالبات مردم بحرین در پی انقلاب 14 فوریه را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:
-لغو قانون 2002 و تشکیل شورای مؤسسان برای تدوین قانون اساسی جدید.
-لغو شورای پارلمانی تعیین شده از سوی پادشاه بحرین.
-ایجاد یک پارلمان جدید با اختیارات کامل.
-تعیین نخست وزیر به انتخاب مردم.
-انحصاری نبودن قدرت توسط خاندان آل خلیفه، استقلال قوای سه گانه و قانون مداری.
-آزادی همه زندانیان سیاسی و حقوقی.
-تشکیل یک کمیته خاص برای انجام تحقیقات درخصوص شکنجه زندانیان و محاکمه عاملان شکنجه.
در واقع این موارد مطالبات اصلی مردم بحرین است که طی سال‌های گذشته از آن‌ها دفاع می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا