پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد


پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد

با حضور معاون اول رییس جمهور کلنگ احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب به زمین زده شد.

این طرح بزرگ امروز (۱۸ بهمن) با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و جمعی از مدیران ملی و استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۵۴۵ میلیون دلار و در زمینی به وسعت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب کلنگ زنی شد.

ظرفیت تولید این طرح ۹۶۵ هزارتن متانول، پروپیلن، پلی پروپیلن و بنزین پیرولیز در سال است.

در زمان ساخت این پتروشیمی ۴۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و قرار است تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

درآمد سالیانه این پتروشیمی ۲۲۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب که امروز(18 بهمن) با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزارشد، حجم سرمایه گذاری این پروژه را 545 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این پروژه در زمان ساخت 4500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ظرفیت تولید این پروژه را 965 هزارتن پروپلین از گاز طبیعی در سال دانست و تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این پروژه در سال 1403 به تولید برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بخشی از آب مورد نیاز برای این پروژه از سد آزادی تامین می شود، اما در مجموع نگرانی هایی را درباره تامین آب آن داریم که امیدواریم در این رابطه همکاری های لازم را از سوی وزارتخانه مربوطه شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه سالانه 220 میلیون دلار درآمد خواهد داشت و نیاز استا های منطقه غرب و شمال غرب کشور را نیز تامین می کند.

محمدی مهمترین شاخصه این طرح را ایرانی بودن آن دانست و افزود: برای احداث این پتروشیمی از دانش فنی مهندسین ایرانی استفاده می کنیم و در بحث کاتالیست ها هم که یکی از مهمترین مواد مصرفی پتروشیمی ها محسوب می شود که به علت وارداتی بودن همواره از معضلات ما بود، با تولید آنها توسط مهندسین ایرانی مشکل چندانی نیز در این رابطه نخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: هرچند طی سالهای گذشته حدود 20 مجوز برای سرمایه گذاران جهت احداث این دست از پتروشیمی ها صادر کرده ایم، اما به دلیل نبود دانش فنی تاکنون هیچکدام به مرحله عملیاتی نرسیده اند و طرح اسلام آبادغرب اولین طرح سبد تولید پروپیلین شرکت صنایع ملی پتروشیمی است که می توان کارگاه های بزرگ و کوچک در پایین دست را برای آن تعریف کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان