مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌های سایبری بایدن را بررسی کرد


مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌های سایبری بایدن را بررسی کرد

تهران- ایرنا- دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: بازطراحی ساختار سایبری آمریکا نخستین اقدام بایدن در ایجاد هماهنگی و تسهیل روابط میان بنیادها و آژانس‌های سایبری است.

به گزارش ایرنا از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز روز شنبه در گزارشی با عنوان «اولویت‌های سایبری جو بایدن رییس‌جمهوری جدید آمریکا» آورده است: بازطراحی ساختار سایبری آمریکا و به‌ویژه احیای بخش‌هایی که در دوران ترامپ حذف شده بودند، به‌منظور تحقق بازدارندگی سایبری، نخستین اقدام بایدن در ایجاد هماهنگی و تسهیل روابط میان بنیادها و آژانس‌های سایبری است.

این گزارش افزود: ایالات متحده در دوران بایدن در رویارویی با چین، به‌دنبال یک اجماع سایبری-تجاری به‌روز و مؤثر خواهد بود. رییس‌جمهوری جدید ایالات متحده، در برابر روسیه رویکردی سخت اتخاذ می‌کند و از طریق همکاری مؤثر با بخش خصوصی و متحدان سیاسی به‌ویژه اتحادیه اروپا، برای محافظت از داده‌ها، حریم خصوصی، موضوع شبکه‌های اجتماعی و همچنین زیرساخت‌های حیاتی آمریکا و امنیت انتخابات، لوایح جدیدی تدوین و اجرایی خواهد کرد.

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: جو بایدن در مقابله با ایران، از یک سیاست فشار حداکثری تهاجمی خشونت‌آمیز به رهبری افراطیونی مانند جان بولتون و برایان هوک به یک روند تدریجی نفوذ بر بستر علاقه‌های فرهنگی و ارتباطات ورزشی و فناورانه با حضور ایرانی آمریکایی‌ها روی می‌آورد.

این گزارش خاطرنشان کرد: پروژه مشروعیت‌سازی بین‌المللی برای فشار حداکثری و اتکا بر تنش‌های اجتماعی و شکاف‌های اقتصادی به‌منظور دوقطبی‌سازی‌های هوشمند ملت- دولت با هدف تولید نارضایتی از وضع زندگی در ایران برنامه احتمالی آمریکایی‌ها در این حوزه خواهد بود. شاید بتوان راهبرد جدید را «نفوذ تحریم‌محور» نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا