قاضی‌زاده هاشمی: تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است


قاضی‌زاده هاشمی: تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده و رعایت پروتکل‌ها نیز به 75 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: امروز گزارش‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، بیشتر در مورد استان تهران بود. البته در گزارشات استان تهران چند نکته نگران‌کننده مطرح شد. بخشی از نگرانی‌ها مربوط به مسافران خارجی است که وارد کشور می‌شوند، متأسفانه ۲۵ درصد تست‌هایشان مثبت است و قرنطینه را هم رعایت نمی‌کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در نشست امروز این موضوع مورد بحث قرار گرفت که چه اقدامی انجام دهیم تا هم‌وطنانی که به خارج از کشور رفتند و می‌خواهند برگردند، ‌موارد را رعایت کنند. گفته شد ۹۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت نمی‌کنند که این موضوع با توجه به بحث ویروس انگلیسی و آفریقایی و جهش‌های موتاسیون جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به خیزش جدی کرونا در کشور تصریح کرد: با عادی رفتار کردن مردم و رعایت نکردن پروتکل‌ها باز دچار ویروس جدید خواهیم شد که رشد سرایت آن فوق‌العاده سریع است و اگر میانگین همه‌گیری ویروس قبلی دو هفته است، انتشار این ویروس کمتر از سه چهار روز اتفاق می‌افتد. این موضوع خیلی باعث نگرانی است و قرار شد اقدامات جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های داده‌شده تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است، گفت: گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که رعایت پروتکل‌ها به ۷۵ درصد کاهش پیداکرده است و این نشان می‌دهد که کم‌کم دچار مشکل جدید می‌شویم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مطالعات هواشناسی داخلی و خارجی نشان می‌دهد که یک ماه آینده دچار سرما خواهیم بود. طبیعتاً چون مصرف گاز خانگی بالا می‌رود میزان مصرف مازوت و امثال این‌ها در نیروگاه‌ها زیاد می‌شود و این باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شود و در نتیجه مشکل را بیشتر می‌کند. اگر میزان بارندگی به سیلاب بکشد باز میزان مناطقی که به‌طور معمول در آن‌ها سیل اتفاق می‌افتد دچار مشکلات جدی‌تری خواهند شد و باید مراقبت بیشتری کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید با توجه به سردی هوا و افزایش آلودگی و همچنین بارندگی و وقوع سیل، برای این مناطق پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و چون خدماتی که در این مناطق تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» و امثالهم انجام می‌شود، دچار مشکل خواهد شد و در جلسه امروز قرار شد بر این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی در مورد انجام تدریجی واکسیناسیون در کشور گفت: این ۱۶ میلیون دوز واکسن از جاهای مختلفی همچون آسترازنکا، هند، روسیه، کوبا و چین وارد کشور شده است و در فاز اول به کادر درمانی که در آی سی یوهای کرونایی هستند، تزریق خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا