کارخانه تولید زغال فشرده در فردوس افتتاح شد


کارخانه تولید زغال فشرده در فردوس افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - نخستین کارخانه تولید زغال فشرده با اعتبار بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال در هفتمین روز دهه فجر در شهرستان فردوس افتتاح شد.

مدیر کارخانه آریا صنعت تون فردوس روز شنبه در آیین افتتاح این پروژه گفت: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال پنج نفر به‌صورت مستقیم فراهم شد.

حسین وحید افزود: آورده شخصی به این کارخانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و یک میلیارد ریال نیز تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده‌ایم.

هشت پروژه برق‌رسانی هم در بخش اسلامیه شهرستان فردوس با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان فردوس گفت: احداث ۲ هزار و ۳۴۰ متر شبکه فشار متوسط، احداث یک هزار و ۱۵۷ متر شبکه فشار ضعیف و احداث هفت دستگاه ترانس از جمله این پروژه‌ها است که در هفتمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

هادی گنجی‌زاده، تعداد خانوار برخوردار از این طرح‌ها را ۳۵۰ مورد عنوان کرد و افزود: شاخص‌ترین آن احداث پست توزیع و شبکه فشار متوسط روستای باغستان سفلی بود که به جهت کاهش تلفات و رفع افت ولتاژ ایجاد شده است.

دو جاده روستایی باداموک و پلوند به طول ۱۲ کیلومتر با قرارداد اولیه پنج میلیارد ریال با هدف دسترسی ساکنان روستاهای باداموک، گستج، فتح آباد و پلوند به مرکز شهرستان با برخورداری بیش از یک هزار نفر امروز کلنگ‌زنی شد.

سه قنات پودافک، چنالک و اباذر که به طول ۵۱۷ کیلومتر، در روستاهای بخش اسلامیه با اعتبار ۳میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال مرمت و بازسازی شده بودند، امروز با حضور مسوولان شهرستان افتتاح شد که در این راستا ۴۰۰ نفر از این طرح برخوردار خواهند بود.

افتتاح یک واحد نجاری در اسلامیه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ نفر به صورت مستقیم از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در این روز بود.

این نجاری با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات منابع کمیته امداد برای ایجاد اشتغال راه‌اندازی شده است.

همچنین نمایشگاه کتاب در هفتمین روز از دهه فججر با یک هزار و ۵۰۰ کتاب در عناوین ادبیات، رمان، مذهبی، کودک و نوجوان، روان شناسی، علمی و فرهنگی با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد به مدت یک هفته در محل سالن نگارخانه ارشاد اسلامی افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج