نسل جدید سوزوکی هایابوسا معرفی شد


نسل جدید سوزوکی هایابوسا معرفی شد

سوپربایک مشهور سوزوکی در سال 2021 با تغییرات فنی و ظاهری عرضه می‌شود. نسل جدید هایابوسا 264 کیلوگرم وزن خواهد داشت و به پیشرانه چهار سیلندر 1340 سی‌سی مجهز خواهد بود.

اولین مدل سوزوکی هایابوسا سال ۱۹۹۹ معرفی شد. این محصول با کد GSX1300R سریع‌ترین موتورسیکلت زمان خود بود و سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کرد. نسل دوم هایابوسا بین‌ سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ در خط‌تولید سوزوکی باقی ماند؛ اما از ۲۰۱۷ به‌بعد، تیراژش در سال کمتر از ۱۰۰ دستگاه بود. ناگفته نماند نسل اول این موتورسیکلت به تعداد بیش از ده‌هزار دستگاه در سال تولید می‌شد.

نسل جدید هایابوسا به فاصله ۱۳ سال از رونمایی نسل دوم تولید می‌شود. مدل ۲۰۲۱، ظاهر متفاوتی با نسخه‌های قبلی دارد؛ اما همچنان حالت بال‌های پرنده شکاری شاهین (Hayabusa) را در چراغ‌های اصلی نشان می‌دهد. در نمای جانبی، تفاوت بیشتری دیده می‌شود و قسمت هواکش پیشرانه و محافظ زانو متحول شده است. پشت موتورسیکلت همچنان اگزوزهای بزرگ و نقره‌ای در طرفین بدنه دارد؛ اما ساختار چهار گوش و مدرن ارائه می‌دهد. نمای عقب هایابوسا ۲۰۲۱ با چراغ‌های دوگانه و باریک، کاملا متفاوت از مدل‌های قبلی است.

نسل جدید سوزوکی هایابوسا معرفی شد

مشابه نسل قبل، هایابوسا جدید هم از پیشرانه چهار سیلندر ۱۳۴۰ سی‌سی مجهز به خنک‌کننده آب برخوردار خواهد بود. این بخش ازنظر الکترونیکی متحول شده و عملکردش به‌لطف انژکتورهای مدرن با سیستم جدید اگزوز بهتر است. نهایت قدرت هایابوسا ۲۰۲۱ در ۹۷۰۰ دوربردقیقه حاصل می‌شود و به عدد ۱۸۸ اسب‌بخار می‌رسد و بیشترین گشتاورش هم ۱۵۰ نیوتن‌متر در ۷۰۰۰ دوربردقیقه خواهد بود. این آمار فنی برای سوپربایک جدید و ۲۶۴ کیلوگرمی سوزوکی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت را تضمین خواهد کرد.

بهینه‌سازی مهندسان سوزوکی متمرکز بر سیستم‌های الکترونیکی هایابوسا ۲۰۲۱ بوده است. فناوری رانندگی هوشمند سوزوکی (SIRS) حالت‌های مختلف عملکرد فنی را برای راکب فراهم می‌کند که تنظیم قدرت، لغزش چرخ‌ها، تعویض دنده، شدیت ترمزگیری و مدیریت تعادل را شامل می‌شود. همچنین، حالت اختصاصی برای بهترین شتاب‌گیری از حالت سکون (لانچ) وجود دارد تا هنگام شروع حرکت، دور موتور در محدوده‌ی ۴۰۰۰ یا ۶۰۰۰ و ۸۰۰۰ دوربردقیقه باشد.

فروش جهانی هایابوسا ۲۰۲۱ از ماه‌های آینده آغاز می‌شود. هنوز قیمت نهایی این موتورسیکلت اعلام نشده است؛ اما احتمالا با قیمت ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار فروخته خواهد شد. هم‌اکنون، کاوازاکی نینجا H2 با قدرت ۲۳۱ اسب‌بخار و قیمت ۲۹ هزار دلار، قدرتمندترین موتورسیکلت استاندارد جهان محسوب می‌شود. دیگر محصول کاوازاکی با کد H2R و قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار نیز در بازار جهانی حضور دارد؛ اما برای بسیاری از نقاط جهان، مجوز تردد جاده‌ای ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا