پنج سایت جدید مخابراتی در سقز راه اندازی شد


پنج سایت جدید مخابراتی در سقز راه اندازی شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره مخابرات سقز گفت: پنج سایت جدید مخابراتی در محله‌های این شهر احداث و راه اندازی و تغییر تکنولوژی سایت های BTS جاده‌ای و روستایی به 3G و 4G، افزایش پهنای باند و توسعه پورت در محله‌ها و روستاهای سقز انجام شد.

حسام‌الدین هادی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در محله های بلوار کردستان پشت مدرسه فارابی، انتهای بهارستان جنب مدرسه لاله های انقلاب، پل که‌وه سوار، خیابان قاضی کوثر و شهر سنته، پنج سایت جدید BTS با تکنولوژی ۴G احداث و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تغییر تکنولوژی سایت‌های BTS جاده‌ای و روستاهای محمود آباد، قلعه کهنه، فیلان تاقی، تپه بهرام، کمنتو، سرا و بنفشه به ۳G ،۴G و بهینه سازی و رفع خرابی قطعی ارتباط مشترکان و تبدیل به مراکز مستقل روستاهای آلیار، قلعه گاه گودرز، میک و پیر عمران با نصب DSLAM بر بستر سافت سوئیچ با امکان واگذاری اینترنت تلفن ثابت از دیگر برنامه های این اداره در سال جاری بوده است.

هادی اضافه کرد: در راستای بهینه‌سازی و رفع خرابی هم شنوایی مشترکان، سوئیچ تعداد ۳ مرکز کم ظرفیت روستاهای گلتپه، آیچی و کهریزه حومه تعویض شد.

وی یادآور شد: افزایش پورت اینترنت تلفن ثابت در شهرک ۱۱ گولان به مقدار ۶۴ پورت، افزایش پورت اینترنت تلفن ثابت خانگی در مراکز کم ظرفیت روستاهای ماهیدر سفلی، ماهیدر علیا، بسطام، قره گویز، باغلوجه، مرخز، شهرک صنعتی، میرده، خورخوره، جعفرخان، کهریزه حومه و ترجان هرکدام به تعداد ۳۲، از دیگر برنامه های این اداره بوده است.

رییس اداره مخابرات سقز به خدمات و برنامه‌های دیگر این اداره در سال جاری اشاره کرد و گفت: دایری یک هزار و ۵۱۷ مشترک جدید تلفن ثابت و ۴ هزار و ۷۶۰ مورد اینترنت تلفن ثابت ADSL خانگی از دیگر اقدام های اخیر مخابرات سقز است.

ایستگاه پایه فرستنده، گیرنده که مخفف BTS است، مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم است که ارتباط میان کاربر موبایل و یک شبکه عمومی را فراهم و تسهیل می‌کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا