2 شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم دستگیر شدند


2 شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان 2 شکارچی متخلف را قبل از اقدام به شکار حیات وحش در ارتفاعات روستای چرزه، دستگیر کردند.

سید سعید موسوی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: صبح امروز /۱۸ بهمن ماه جاری/ این شکارچیان متخلف که بومی منطقه نیز بودند همراه با ادله و مستندان به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه گونه های جانوری مختلف ازجمله کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای، سیاه‌گوش و همچنین گرگ، شغال، روباه، گراز و انواع پرندگان اعم از شکاری و غیرشکاری در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم، زیست دارند، اظهار داشت: تیزبینی و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این شهرستان مانع از شکار حیات وحش منطقه از سوی این شکارچیان خاطی شد.

موسوی، تصریح کرد: از یکی از این شکارچیان که پرونده محکومیت شکار نیز دارد یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول، سه تیر فشنگ ساچمه، ۲ تیر فشنگ چارپاره، یک تیر فشنک تک گلوله، یک دستگاه دوربین چشمی، یک قبضه چاقو و از دیگر شکارچی دستگیر شده نیز یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول مجاز متعلق به غیر، ۲ تیر فشنگ چارپاره و هشت تیز فشنگ ساچمه، کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود ۷۷ هزار و ۸۸۵ هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا دو هزارو ۸۰۰ متر است.
حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها و همچنین دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403