کنفرانس مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در شیراز برگزار می‌شود


کنفرانس مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در شیراز برگزار می‌شود

ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی طی روزهای 28 تا 30 بهمن به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز شنبه ۱۸ بهمن در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه ایران است که به‌صورت رسمی، از سال ۱۳۸۳ به مبحث ایمنی، در قالب مرکز تحقیقات ایمنی وارد شده است.

نعمت‌اللهی افزود: با توجه به نیازهای روزافزون کشور به دانش و فناوری‌های ایمنی و تربیت کارشناسان و متخصصین موردنیاز در زمینه‌ ایمنی، از چهارسال پیش تصمیم به توسعه‌ مرکز تحقیقات ایمنی در قالب دانشکده‌ی ایمنی گرفته شد.

او ادامه داد: دانشکده‌ ایمنی، دانشکده‌ای چند وجهی است که اغلب رشته‌های آکادمیک قدیم و جدید را در بر می‌گیرد و در همه‌ علومی که به‌نحوی به بحث ایمنی و قابلیت اطمینان ارتباط دارند، وارد می‌شود؛ به همین دلیل با تأسیس این دانشکده، ارتباطی چندگانه با وجوه مختلف علم و صنعت در داخل و خارج دانشگاه برقرار خواهد شد.

نعمت‌اللهی افزود: مراحل ابتدایی ثبت و احداث این دانشکده انجام شده است و هم‌اکنون دانشگاه شیراز در پی تصویب بودجه‌ دولتی و نیز بررسی میزان مشارکت چند نهاد سرمایه‌گذاری خصوصی است و امید است بتوان در مدت‌زمانی کوتاه این دانشکده را افتتاح کرد.

دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی تاکید کرد: تأسیس دانشکده‌ای با این گستردگی آسان نیست و به‌دلیل تنگناهای مالی دولت، بازکردن فضای عمرانی برای تاسیس جدید دشوار است، البته اعتبار مشخصی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست شده و امید است بتوان در کنار این دانشکده، پژوهشکده‌ی ایمنی را نیز تأسیس کرد.

او برگزاری کنفرانس‌ها و پنلهای تخصصی ملی و بین‌المللی در حوزه‌ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در سال‌های گذشته را در راستای اهداف یادشده برشمرد و گفت: امسال نیز "ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی" که امیدواریم جامعه‌ از نتایج آن بهره‌مند گردد.

نعمت‌اللهی توضیح داد: این کنفرانس با هدف بررسی و ارائه‌ جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی؛ نهادینه‌کردن کاربردهای مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در همه‌ زمینه‌های موردنیاز کشور؛ فراهم‌سازی بستری مناسب برای انتقال دانش و تجربیات کشورهای مختلف؛ ایجاد بستری مناسب برای هم‌اندیشی، همافزایی و تبادل اطلاعات بین دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و صنعتگران کشور و.. برگزار می‌شود.

دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی نیز گفت: مراسم افتتاحیه‌ این کنفرانس روز ۲۹بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و تا ۳۰ بهمن‌ماه با ارائه‌ مقالات پذیرفته شده ادامه می‌یابد.

دکتر احمد پیروزمند، از برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در این کنفرانس در تاریخ‌های ۲۸تا۳۰ بهمن‌ماه نیز خبر داد و افزود: در این کنفرانس ۲۲۰مقاله از پژوهشگران دریافت شده که بعد از طی مراحل داوری، نهایتا تعداد ۱۷۰ مقاله برای ارائه‌ی شفاهی و پوستر برگزیده شده است.

دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی گفت: مقالات این کنفرانس در ISC نمایه می‌شود و مقالات برگزیده، در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و کاربردی در ۶ نشریه‌ی معتبر علمی-پژوهشی با داوری تکمیلی منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس نیز، گفت: کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در سال ۱۳۹۷توسط دانشگاه شیراز برگزار شد و امسال نیز برای دومین‌بار مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز میزبان این کنفرانس خواهد بود.

کمال حداد، ادامه داد: در این دوره از کنفرانس، تعداد نشستهای تخصصی با گسترهای وسیعتر و با دید کاربردی‌تر برای رفع مشکلات موجود در صنایع کشور برنامه ریزی شود. همچنین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان کنفرانس از کارگاههای آموزشی-تخصصی با موضوعات روز بهره گرفته شده است.

حداد افزود: در این کنفرانس ۶ سخنران کلیدی صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی، به‌روزترین موضوعات این حوزه را برای شرکت‌کنندگان کنفرانس ارائه خواهند داد.

دبیر اجرایی این کنفرانس با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص ناشی از اپیدمی ویروس کرونا این دوره از کنفرانس کاملاً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از کنفرانس ۶ نشست تخصصی با توجه به نیازهای علمی و تخصصی مخاطبان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه‌ زمان‌بندی و اطلاعات کنفرانس، از طریق وبسایت کنفرانس به ‌نشانی www.irsec۲۰۲۰.com در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل