استاندار یزد: جریان سازندگی در حوزه گازرسانی ادامه دارد


استاندار یزد: جریان سازندگی در حوزه گازرسانی ادامه دارد

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: در شرایطی که دولت، کمترین بودجه و وزارت نفت، کمترین درآمد را دارد جریان سازندگی در حوزه گازرسانی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز شنبه در آیین اجرای طرح گازرسانی به روستایی ییلاقی طزرجان تفت افزود: دولت تدبیر و امید توجه خوبی به زیرساخت های روستاها داشته و افزایش اعتبار دهیاری ها قابل مقایسه با قبل نیست.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به منطقه سانیج و پروژه آبرسانی غدیر نیز تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و مردم این مناطق هم از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می شوند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ضمن تشکر از اجرای سریع این پروژه گفت: جای بسی خوشحالی دارد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهیدان است هر روز طرح های مختلفی به بهره برداری می رسد.

سید جلیل میرمحمدی ابراز امیدواری کرد تا در حوزه های معیشتی و کالاهای اساسی هم نظارت جدی صورت گیرد تا این مشکل مردم حل شود و طعم این افتتاح ها بیشتر به دل مردم بنشیند.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان یزد هم گفت:۹۹ درصد استان یزد تحت پوشش گاز قرار دارد و در جهان هیچ کشوری وجود ندارد که این میزان برای زیرساخت های گازرسانی هزینه کرده باشد.

علی اکبر میدانشاهی اضافه کرد: در دهه فجر امسال به اجرای ۲۸۹ پروژه گازرسانی در استان و پوشش ۹۹ درصدی رسیدیم و پروژه ۱۳ کیلومتری خط کمربندی که ظرفیت گاز استان را دو برابر میکند هم در حال اجراست.

وی درصد بهره مندی شهرستان تفت از پوشش گاز را ۹۸ درصد عنوان کرد و ادامه داد: پروژه گازرسانی به روستای طزرجان تفت با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال و اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر شبکه توزیع، ۵ هزار و ۱۰۰ متر خط تغذیه فولادی و نصب ۲ ایستگاه انجام شده است.

میدانشاهی افزود: امروز آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان پست امداد اداره گاز ناحیه تفت هم با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و در مساحت هزار و ۵۵۰ مترمربع انجام می شود و ظرف یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

گزارش دیگری حاکیست سالن ورزشی دهستان علی آباد و زمین چمن روستای صادق آباد مزین به نام شهید امیر صادقی روز شنبه در مراسمی با حضور استاندار یزد در تفت افتتاح شد.

استاندار یزد روز شنبه در مراسم افتتاح این دو پروژه ورزشی گفت: علی رغم تنگناهای شدید اقتصادی زیرساخت های عمرانی خوبی در مناطق روستایی ایجاد شده که بیش از هرکس ساکنان روستاها اطلاع دارند که در دولت تدبیر و امید چه اتفاق هایی در روستاها رخ داده است.

محمدعلی طالبی افزود: با توجه به خوش آب و هوا بودن و نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان با ایجاد زیرساخت ها، مهاجرت معکوس اتفاق می افتد و شاهد رشد جمعیت در روستاها خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرای پروژه ها نقش داشتند، تصریح کرد: در بحث توسعه زیرساخت های ورزشی و تکمیل طرح های نیمه تمام شاهد اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم گفت: قبل از انقلاب در استان یزد تنها یک سالن ورزشی و یک زمین چمن در مرکز استان وجود داشت ولی به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۳۰۰ مکان ورزشی با استانداردهای لازم در استان وجود دارد.

مسعود شریعتی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۸۰ پروژه ورزشی نیمه تمام به پایان رسید و معادل آن پروژه های جدید آغاز کردیم که به سرانه یک متر برای کل استان رسیدیم.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت کنگره ۴ هزار شهید استان یزد تا پایان سال ۲۳ پروژه دیگر به بهره برداری می رسد.

شریعتی اضافه کرد: زمین چمن مصنوعی روستای صادق آباد به عنوان چهل و هفتمین زمین چمن روستایی استان به بهره برداری رسید که به نام شهید امیر صادقی از شهدای این روستا نامیده شد.

همچنین نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیماری های قلبی و سرطان دو عامل اصلی مرگ و میر در استان یزد است که علت اصلی آن بی تحرکی و ورزش نکردن است که با توسعه مکان های ورزشی و دعوت مردم می توان از این امر جلوگیری کرد.

سید جلیل میرمحمدی با بیان اینکه حدود ۱۲ پروژه نیمه تمام در تفت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت تدبیر و امید این پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد