حل آلایندگی شیرابه پسماندها از برنامه های نمایندگان گیلان است


حل آلایندگی شیرابه پسماندها از برنامه های نمایندگان گیلان است

رشت – ایرنا- نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکل پسماند در استانهای شمالی، گیلان، مازندران و گلستان گفت: حدود یکهزار و 900 میلیارد تومان در بودجه 1400 برای این حوزه پیش بینی شده است که ما با کمک همه نمایندگان شمال کشور درصددیم این مقدار را به سه هزار و 800 میلیارد تومان برسانیم.

به گزارش ایرنا ، احمد دنیامالی در حاشیه افتتاح ۴۱ پروژه آب و فاضلاب استان گیلان به میزبانی شهرستان بندرانزلی در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم در حوزه هایی مثل محل دفن زباله های سراوان اگر این مشکل حل نشود خیلی از زحمات بی نتیجه خواهد بود.

وی تاکید کرد : تلاش های صورت گرفته در خصوص حل مشکلات شیرابه های سراوان باید برای مردم قابل لمس باشد چون این حوزه سلامت مردم را تهدید می کند . ما نیز در مجلس می کوشیم اعتبارات حوزه آب و فاضلاب و همچنین پسماند را بیشتر کنیم .

وی خاطزنشان کزد:یکی از موضوعاتی که در مجمع نمایندگان استان مورد توافق همگان قرار گرفت مقوله فاضلاب و پسماند است در صورتیکه در استان گیلان ظرف چند سال آینده بتوانیم این مشکلات را حل کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی ایجاد تصیفه خانه برای مدیریت پسماند را بسیار مهمتر از ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب خانگی عنوان و تصزیح کرد :آلایندگی شیرابه های ناشی از پسماند بسیار خطرناک تر از زباله های خانگی است و تلاش می کنیم در این حوزه مشکلات استان را رفع کنیم.

دنیا مالی با اشاره به تاثیر بیولوژیکی مخرب شیرابه های سروان گفت: در مهار شیرابه های سروان هرچقدر رشت قوی کار کند علی الخصوص در ضلع شمالی جایی که زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلی می ریزند ما آسیب کمتری خواهیم دید . آسیب جدی ما شیرابه های سراوان و پساب های صنعتی شهرک صنعتی است.

وی با بیان اینکه ما علی رغم همه اقدامات انجام شده انباشتگی تکالیف در حوزه آب و فاضلاب داریم ، تاکید کرد: تکالیف پیش رو با این مقدار اعتبارات کافی نخواهد بود.با توجه به روند افزایش جمعیت و بارگذاری هایی که در شهرها داریم حل مشکلات خصوصا در حوزه انزلی که به جهت خطی بودن و مجاورت با دریا و تالاب با دشوری هایی همراه خواهد بود.

نماینده مردم انزلی در مورد تعیین تکیف وضعیت زباله های سراوان گفت: یکی از مشکلاتی که در وزارت کشور و مجمع نمایندگان شمال مورد بررسی قرار گرفت متولی گری مدیریت شهری شیرابه های پسماند است . تغییرات در حوزه مدیریت شهری یکی از مشکلات این بخش است و اختصاص بودجه ای که وزارت کشور به شهرداری ها ( شهرداری رشت و انزلی)می دهد ما را برآن داشته تا این بودجه را قاعده مند کنیم

یکی از مراکزی که مردم گیلان را در ۴۰ سال گذشته آزار می دهد پسماند سراوان و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود در اثر شیرابه این زباله ها است . شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه وارد رودخانه های مسیر و تالاب انزلی و دریای خزر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا