ناسا زمان پرتاب موشک United Launch Alliance Atlas V را اعلام کرد. پرتاب این موشک در تاریخ ۲۵ مارس برای اولین بار از Space Launch Complex-41 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می‌شود. پس از اتمام موفقیت آمیز ماموریت OFT-2، ناسا و بوئینگ در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ آزمایش پرواز خدمه بوئینگ ناسا (CFT)، اولین پرواز Starliner، با فضانوردان را هدف قرار دادند. ماموریت‌های OFT-2 و CFT اطلاعات ارزشمندی را در مورد تایید سیستم حمل و نقل خدمه Boeing برای ناسا و پروازهای منظم با فضانوردان به ایستگاه فضایی و از ایستگاه فضایی ارائه می‌دهند.

ماموریت موشک United Launch Alliance Atlas V

رسانه‌ها می‌توانند به طور جداگانه برای یک فرصت تصویربرداری در هنگام عرضه فضاپیمای Starliner از مرکز حمل و نقل و پردازش تجاری Boeing در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا درخواست دهند. این فعالیت عملیاتی تقریبا برای ساعت ۴ صبح EST چهارشنبه، ۱۰ مارس برنامه ریزی شده است. ناسا همچنان رصد تحولات مربوط به بیماری کرونا را دنبال می‌کند. با توجه به محدودیت‌های ایمنی کرونا، رسانه‌های بین المللی که از خارج از کشور آمریکا می‌روند باید الزامات قرنطینه را رعایت کنند.

اعلام زمان پرتاب موشک United Launch Alliance Atlas V توسط ناسا

برنامه خدمه تجاری ناسا، همکاری با صنعت هوافضای آمریکا از طریق مشارکت عمومی و خصوصی برای پرتاب فضانوردان از موشک‌ها و فضاپیماهای آمریکایی از خاک آمریکا است. هدف از این برنامه ارائه حمل و نقل ایمن، مطمئن و مقرون به صرفه از ایستگاه فضایی است که به افراد امکان می‌دهد زمان تحقیق بیشتری داشته باشند و فرصت کشف در بستر آزمایش بشریت برای اکتشاف را افزایش می‌دهد. ایستگاه فضایی همچنان سکوی پرشی برای جهش بزرگ بعدی ناسا در اکتشافات فضایی، از جمله ماموریت‌های آینده به ماه و سرانجام به مریخ است.