بازداشت 456 فلسطینی در ماه نخست سال میلادی


بازداشت 456 فلسطینی در ماه نخست سال میلادی

نظامیان صهیونیست دست کم 456 فلسطینی را در ماه ژانویه گذشته بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ نظامیان صهیونیست دست کم ۴۵۶ فلسطینی را در ماه ژانویه گذشته بازداشت کردند.
سازمان امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی روز شنبه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند نظامیان اسرائیلی در ماه ژانویه دست کم ۴۵۶ فلسطینی از جمله ۹۳ نوجوان و هشت زن را بازداشت کردند.
در این بیانیه آمده است اسرائیل در ماه ژانویه ۱۰۵ مورد احکام بازداشت اداری (بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه) علیه زندانیان فلسطینی را صادر کرد که ۳۰ مورد از این احکام جدید و ۷۵ مورد دیگر تمدید بازداشت اداری اسرا بوده است.
بازداشت اداری این امکان را به قاضی دادگاه می‌دهد تا بدون اتهام‌های مشخص علیه اسرای فلسطینی ‏، بازداشت آنها را تمدید کند. احکام بازداشت اداری اسرا معمولا بین ۲ تا ۶ ماه است که پس از اتمام مدت بازداشت دوباره تمدید می‌شود.بازداشت 456 فلسطینی در ماه نخست سال میلادی
سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کردند تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل تا پایان ماه ژانویه به حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۷ زن و ۱۴۰ نفر هم افراد کم سن و سال هستند.
این منابع آمار اسرای فلسطینی در بازداشت اداری را ۴۵۰ نفراعلام کردند.
این منابع خاطر نشان کردند همه اقشار و افراد جامعه فلسطین به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا هدف بازداشت نظامیان اسرائیلی قرار می‌گیرند.
براساس گزارش‌های نهاد‌های حقوق بشری فلسطین‏، صد‌ها اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در ماه‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند. این نهاد‌ها افزودند با توجه به سهل انگاری عامدانه مسئولان زندان‌های اسرائیل در ارایه خدمات پزشکی به اسرای فلسطینی ‏‏، دست کم ۳۵۵ اسیر فلسطینی طی چند ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...